در دیدار با مراجع عظام تقلید مطرح شد

رئیسی: مردم با حضور خود وظیفه و تکلیف خطیری را بر دوش ما گذاشتند/مشکلات کشور راه حل‌های عملی دارد

کد خبر: 1079157

مرجع تقلید شیعیان گفت: امروز مردم با مشکلاتی همچون معیشتی، بیکاری و گرانی روبه‌رو هستند، دولت جدید این مشکلات را درجه‌بندی کرده و معیشت مردم را اولویت قرار دهد، مردم ما متدین و علاقه‌مند به‌نظام هستند.

رئیسی: مردم با حضور خود وظیفه و تکلیف خطیری را بر دوش ما گذاشتند/مشکلات کشور راه حل‌های عملی دارد

به گزارش فردا، به نقل از تسنیم، آیت‌الله نوری همدانی صبح  امروز در دیدار با آیت‌الله رئیسی رئیس‌ جمهور منتخب که در دفتر معظم له برگزار شد اظهار داشت: شما متواضع، مردمی و شناخته‌ شده هستید، انتخاب شما از سوی مردم به خاطر این صورت گرفت که پرچم یک حرکت را به دست گرفته‌اید تا با آن عدالت و حق را حاکم کنید.

وی  مشکلات جامعه را مورد توجه قرارداد و افزود: امروز مردم با مشکلاتی همچون اقتصادی، معیشتی، بیکاری و گرانی روبه‌رو هستند، باید دولت جدید این مشکلات را درجه‌بندی کرده و معیشت مردم را اولویت قرار دهد، مردم ما متدین علاقه‌مند به‌نظام هستند، مسئولان باید سعی کنند رضایت مردم را جلب کنند.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: آمریکا و کشورهای غربی به دفاع از رژیم صهیونیستی که غاصب و دزد هستند تأکید دارند، وضعیت اسفبار افغانستان و برخی کشورهای مسلمان نتیجه دخالت استکبار است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه تصریح کرد: امروز بسیاری از مردم در کشورهای اسلامی بیدار شده‌اند، احتیاج به حرکتی دارند و سوابق درخشانی که از شما وجود دارد به این راه امیدوار هستند.

آیت‌الله نوری همدانی نامه 53 امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر را مورد توجه قرار داد و گفت: حضرت علی(ع) به مالک اشتر می‌فرمایند با مردم باشید و میان مردم بروید و به مشکلات آنان پی‌برده و آن را برطرف کنید، شما هم باید از این سخنان الهام بگیرید، با مردم باشید و احیای حق کنید.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز دنیا به دو بخش استکبار جهانی و ایادی آن‌ که مردم را زیر چنگال ظلم خود نگه‌داشته‌اند و جبهه مردم عادی تقسیم‌ شده است.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی هم در این دیدار گفت: در ایجاد حماسه ۲۸ خرداد نقش آفرینی مراجع عظام تقلید بسیار موثر بود. مردم با حضور خود وظیفه و تکلیف خطیری را بر دوش ما گذاشتند و مصمم هستیم به گونه ای عمل کنیم که مردم احساس کنند که وضعیت متفاوت شده است.

رئیسی علوی گرگانی

  آیت الله علوی گرگانی: بهره مندی از ظرفیت عظیم نیروی جوان مورد توجه دولت سیزدهم باشد

مرجع تقلید شیعیان گفت: نخستین موضوعی که در کشورمان مورد توجه باشد بهره مندی از ظرفیت عظیم نیروهای جوان است که مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید دارند.

 آیت الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان ظهر امروز در دیدار با آیت الله رئیسی رئیس جمهور منتخب که در دفتر معظم له برگزار شد، اظهار داشت: شما شخص خدومی هستید و امیدا است بتوانید کشورمان را سروسامان بدهید.

مرجع تقلید شیعیان افزود: زید شحام از اصحاب امام صادق(ع) به عنوان استاندار خوزستان منصوب شد و محضر امام صادق(ع) حضور پیدا کرد، امام(ع) فرمودند از اینکه شنیدم شما مسئولیت را به دست گرفتید خوشحال شدم ولی موضوعی که مرا ناراحت کرد می ترسم از عهده این مسئولیت بر نیایید. امید است که با انتخاب شما بتوانید کشور را سرو سامان دهید.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تاکید بر لزوم بهره مندی از ظرفیت اقشار مختلف جامعه برای رفع مشکلات کشور بیان کرد: مسئولیت بسیار سنگین است و خدا باید به شما کمک کند، نخستین موضوعی که در کشورمان مورد توجه باشد بهره مندی از ظرفیت عظیم نیروهای ارزشمند جوان است و مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید کردند.

وی عنوان کرد: موضوع کشاورزی در کشورمان دارای اهمیت زیادی است چون در نظام بشر همه به کشاورزی وابسته هستند و باید مشکلات کشاورزان مورد توجه قرار بگیرد. همچنین طبقات فرهنگیان و تجار نیز باید مورد اعتنا باشند.

آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: حُسن عمل شما در قوه قضاییه سبب زنده شدن امیدها شد و عملکرد مناسب تان در قوه قضاییه قابل تقدیر است.

رئیسی: مشکلات کشور راه حل‌های عملی دارد

سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه حضور و نقش مراجع عظام تقلید در خلق حماسه ۲۸ خرداد اثرگذار بود، گفت: مشکلات کشور راه حل‌های عملی دارد.

به گزارش به نقل از  روابط عمومی دفتر رئیس جمهور منتخب، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در دیدار با آیت الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی با قدردانی از نقش آفرینی ایشان در انتخابات ۲۸ خرداد، اظهار کرد: استفاده از رهنمودها و نظرات مراجع و صاحب نظران را در بهبود وضعیت موجود کشور، تاثیر گذار و مفید می دانم.

رئیس جمهور منتخب نقش دولت در رفع مشکلات مردم را مهم و اثرگذار دانست و خاطرنشان کرد: مشکلات کشور راه حل های عملی دارد و با جلب اعتماد و مشارکت مردم می توان موانع را برطرف کرد.

رئیسی تاکید کرد: امیدوارم دولت جدید بتواند اعتماد مردم که دچار آسیب شده را مجدداً احیا و بازآفرینی کرده و گام به گام و  با برنامه ریزی های دقیق، در زندگی مردم گشایش و بهبود ایجاد کرد.

آیت الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی نیز در این دیدار با اظهار خرسندی از دیدار رئیس جمهور منتخب اظهار داشت: شما را شخصیتی خدوم، خدمتگزار و دلسوز میدانم و اطمینان دارم که می‌توانید عملکرد موفقی داشته باشید.

این مرجع تقلید گفت: در عملکرد گذشته خود بت شکن بودید و امیدوارم همچنان ابراهیم وار در مسیر شکستن بت های فساد و ناکارآمدی موفق باشید.

آیت الله العظمی علوی گرگانی در ادامه با ابراز ناراحتی از وضعیت اقتصادی مردم، توجه به نیروی ارزشمند جوانان و رسیدگی به مشکلات کشاورزان و تولیدکنندگان را مورد تاکید قرار داد.

رئیسی آیت‌الله مکارم شیرازی

 رئیس‌جمهور منتخب با آیت‌الله مکارم شیرازی دیدار کرد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب با آیت‌الله مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهور منتخب  ظهر امروز با حضور در دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله رئیسی صبح امروز بعد از حضور در مسجد مقدس جمکران و حرم حضرت معصومه (س) با حضرات آیات نوری همدانی، سبحانی وعلوی گرگانی دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

دیدار با حضرات آیات عظام صافی گلپایگانی، شبیری زنجانی، وحید خراسانی و نیز اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از دیگر برنامه‌های رئیس‌جمهور منتخب در قم است.

رئیسی سعیدی

 رئیس‌ جمهور منتخب با آیت‌الله سعیدی دیدار کرد

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهور منتخب با آیت‌الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) دیدار و گفت‌وگو کرد.

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهور منتخب ظهر امروز با حضور در حرم کریمه اهل بیت(س) با آیت‌الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیسی سبحانی

حجت‌الاسلام رئیسی: وضع موجود را با استفاده از توان داخلی به نفع مردم تغییر می‌دهیم

رئیس جمهور منتخب در دیدار با آیت‌الله سبحانی گفت: تلاش خواهیم کرد وضعیت موجود را با باور به توان جوانان و نخبگان به نفع مردم تغییر دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی امروز جمعه در دیدار با آیت الله سبحانی در قم با قدردانی از مواضع و بیانات راهگشای ایشان در دعوت مردم به حضور در انتخابات، اهتمام دولت به استفاده از نظرات و رهنمودهای مراجع تقلید و نخبگان کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: دولت خود را در خط مقدم رفع مشکلات مردم و ایجاد گشایش در زندگی مردم می‌داند و تلاش می‌کند با جلب اعتماد مردم و استفاده از نظرات نخبگان در مسیر رفع مشکلات گام‌های مؤثر بردارد.

وی خاطرنشان کرد: به رغم همه مشکلات و کاستی‌هایی که امروز در عرصه‌های مختلف وجود دارد به ظرفیت‌های کشور و توان جوانان و نخبگان باور دارم و تلاش خواهیم کرد وضعیت موجود را به نفع مردم تغییر دهیم.

آیت الله سبحانی:نظر خواهی از اقشار و نخبگان توسط رئیس جمهور منتخب ارزشمند است

 یکی از مراجع تقلید در دیدار با رئیس جمهور منتخب اقدام وی را در نظرخواهی از اقشار مختلف را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: بی تردید این اقدام پسندیده و مجموع نظرات در رفع مشکلات موثر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دفتر رئیس جمهور منتخب آیت الله جعفر سبحانی در دیدار با رئیس جمهور منتخب ضمن تبریک به آیت الله رئیسی، اقدام رئیس جمهور منتخب در نظرخواهی از اقشار و گروه‌های مختلف را بسیار ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت: بی تردید این اقدام پسندیده و مجموع نظرات می‌تواند در رفع مشکلات مؤثر باشد.

این مرجع تقلید در ادامه فعال کردن تولید داخل و رفع موانع در کنار جذب سرمایه خارجی را در غلبه بر مشکلات اقتصادی مؤثر دانست و گفت: امروز باید از همه ظرفیت‌های موجود برای اصلاح و بهبود وضعیت اقتصادی مردم و تولیدکنندگان استفاده کرد.

رئیسی صافی  گلپایگانی

رئیس جمهور منتخب با آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش فارس از قم، آیت الله سید ابراهیم رئیسی که امروز به شهر قم سفر کرده است با حضور در بیت آیت الله صافی گلپایگانی با این مرجع تقلید دیدار کرد.

رئیس جمهور منتخب در این دیدار ضمن استماع توصیه و رهنمودهای این مرجع تقلید، به تشریح و تبیین آخرین برنامه ریزی های خود برای اداره کشور، بهبود  اوضاع معیشت مردم و... پرداخت.

رئیسی در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی: اعتمادسازی و جلب رضایت مردم از اولویت‌های اصلی دولت مردمی است

رییس جمهور منتخب با بیان اینکه اعتمادسازی و جلب رضایت مردم از اولویت‌های اصلی دولت مردمی است، گفت: با ثبات بازار باید شرایط آینده برای مردم و تولیدکنندگان قابل پیش‌بینی باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دفتر رئیس جمهور منتخب، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در دیدار با آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی با آرزوی سلامتی کامل برای ایشان،استفاده از رهنمودها و نظرات مراجع عظام، علما و نخبگان را از وظایف دولت جدید دانست و افزود: یقین دارم با حضور و مشارکت مردم می‌توانیم بر همه مشکلات فایق بیاییم.

 وی در ادامه با بیان اینکه قبل از تشکیل دولت مصمم هستیم جلساتی با مراجع، علما، نخبگان و گروه‌های مختلف مردمی داشته باشیم، اظهار داشت: امروز اعتماد مردم به خاطر برخی اقدامات نسنجیده آسیب دیده است و باید این اعتماد که سرمایه اصلی کشورمان است را احیا کنیم.

رییسی  خاطرنشان کرد: در اولین اقدام باید ثبات را در بازار ایجاد کنیم به گونه ای که وضعیت آینده، هم برای تولیدکننده و هم برای مردم قابل پیش‌بینی باشد.

آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی نیز در این دیدار ضمن خیر مقدم و ابراز خوشحالی از دیدار رئیس جمهور منتخب، اظهار داشت: امروز مردم از وضعیت معیشت و کسب و کار ناراضی هستند و باید علت اصلی این نارضایتی ها به درستی شناسایی و برطرف شود.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه سامان دادن به وضعیت نابسامان موجود امکان پذیر است، تاکید کرد: با همت، آمادگی و شجاعتی که از رئیس جمهور منتخب مردم سراغ دارم، این نابسامانی ها می تواند سامان پیدا کند.

این مرجع تقلید استفاده از ظرفیت‌های کشور و اجرای طرح های عملی و دقیق را در بهبود وضعیت مردم حائز اهمیت دانست و گفت: بدون شک اگر وضعیت مردم سامان یابد، نور امید در دل مردم روشن خواهد شد و به واسطه آن مردم مشارکت و همکاری بیشتری با برنامه های دولت خواهند داشت.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی هوشیاری و اعتماد نکردن به دشمن را در عرصه سیاست خارجی مورد تاکید قرار داد و گفت: در این حوزه بایستی بر مبنای واقعیت ها و نه خوش باوری و با قاطعیت، شجاعت، تدبیر و حسن عمل گام برداشت و یقین دارم که شما مرد این کار هستید.

 آیت‌الله سبحانی : از همه ظرفیت‌های موجود برای اصلاح و بهبود وضعیت اقتصادی استفاده شود

مرجع تقلید شیعیان گفت: باید از همه ظرفیت‌های موجود برای اصلاح و بهبود وضعیت اقتصادی مردم و تولیدکنندگان استفاده کرد.

به گزارش  تسنیم از قم، آیت‌الله سبحانی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله رئیسی رئیس‌ جمهور منتخب که در دفتر معظم له برگزار شد، اظهار داشت: اقدام شما در نظرخواهی از اقشار مختلف بسیار ارزشمند است، این اقدام پسندیده و مجموع نظرات در برطرف کردن مشکلات مؤثر است.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر لزوم تکیه‌بر توانمندی داخلی افزود: فعال کردن تولید داخل و رفع موانع در کنار جذب سرمایه خارجی در غلبه بر مشکلات اقتصادی مؤثر است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: باید از همه ظرفیت‌های موجود برای اصلاح و بهبود وضعیت اقتصادی مردم و تولیدکنندگان استفاده کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهور عصر امروز با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

در دیدار رئیس جمهور منتخب با آیت الله صافی مطرح شد؛

ضرورت برقراری و تقویت ارتباط مسالمت آمیز با جهان اسلام و همسایگان

قم- یکی از مراجع تقلید گفت: برقراری و تقویت ارتباط مسالمت آمیز با جهان اسلام و به ویژه کشورهای همسایه از اهمیت زیادی برخوردار است که نباید از آن غفلت کرد.

به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی دفتر رئیس جمهور منتخب، آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار رئیس جمهور منتخب با اشاره به ضرورت تلاش برای رفع گرفتاری‌های مردم گفت: بی تردید با ویژگی‌ها و محاسنی که از شما سراغ داریم می‌توانید گام‌های مفید و مؤثری در بهبود وضعیت زندگی مردم بردارید و در این راه دعاگوی شما هستیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مردم گرفتاری‌های فراوانی دارند و هر روز بر ابعاد آن اضافه می‌شود گفت: امروز مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش شما قرار گرفته است و مردم نیز چشم امید به شما دوخته‌اند لذا هر مقدار که در توان دارید باید برای کمک به مردم تلاش کنید.

وی ارتباط مؤثر با جهان اسلام و کشورهای همسایه را حائز اهمیت دانست و گفت: برقراری و تقویت ارتباط مسالمت آمیز با جهان اسلام و به ویژه کشورهای همسایه از اهمیت زیادی برخوردار است که نباید از آن غفلت کرد.

حجت‌الاسلام رئیسی نیز در این دیدار با بیان اینکه مردم گرفتار مشکلات فراوانی هستند و باید گشایشی در زندگی آنها ایجاد کنیم، گفت: دولت جدید با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار و با دعای مراجع عالیقدر تقلید مصمم است با تلاش شبانه روزی در مسیر جلب اعتماد مردم و برطرف کردن مشکلات آنان و قرار دادن کشور در مسیر توسعه و آبادانی پایدار گام بردارد.

رئیس جمهور منتخب دغدغه آیت الله صافی گلپایگانی در خصوص ارتباط گسترده با کشورهای همسایه را مورد اشاره قرار داد و گفت: تقویت و ایجاد مناسبات و روابط همه‌جانبه با کشورهای همسایه از اولویت‌های دولت بنده خواهد بود و اینگونه روابط را به نفع ایران و کشورهای همسایه می‌دانیم.

 رئیسی: در هر عرصه ای به توان داخلی اتکا کردیم شاهد پیشرفت چشمگیر بودیم

  رئیس جمهور منتخب با آیت الله شبیری زنجانی از مراجع عظام تقلید درقم دیدار کرد.

به گزارش تسنیم از قم، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در ادامه سفر به شهر مقدس قم و در دیدار با آیت‌الله العظمی سیدموسی شبیری زنجانی با اشاره به برکات کار و تلاش و دعا و توسل خالصانه مردم در پیشبرد امور کشور،اظهار داشت: ظرفیت ها و منابع مادی و نیروی انسانی تحصیل کرده و کارآمدی در کشور وجود دارد که در هر عرصه ای به آنها اعتماد کردیم ، شاهد پیشرفت های چشمگیر هستیم.

 رئیسی اضافه کرد: معتقدیم باید این ظرفیت ها را شناسایی و در راستای رفع مشکلات و پیشرفت و آبادانی کشور  از آن استفاده کرد.

رئیس جمهور منتخب، اتکا به منابع داخلی را مورد تاکید قرار داد و گفت: حدالامکان باید تلاش کنیم اقتصاد و سفره مردم به امکانات و ظرفیت‌های داخل کشور متصل شود و در این صورت است که آسیب پذیری کشور درمقابل تکانه های مختلف کاهش پیدا می‌کند.

آیت الله العظمی سید موسی شبیری زنجانی نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی و تبریک پیروزی آیت الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: امروز مردم در رنج و سختی هستند و باید با تلاش شبانه روزی و مجاهدانه آرامش و آسایش را به زندگی مردم بازگرداند.

این مرجع تقلید عالیقدر اخلاص و مجاهدت صادقانه در رفع مشکلات مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: این وعده قطعی الهی است که راه‌های مختلفی را برای پیشبرد امور، پیش روی تلاشگران مخلص قرار می‌دهد.

ایشان با دعا و آرزوی موفقیت برای دولت سیزدهم، ابراز امیدواری کرد که دولت بتواند با عنایات حضرت ولیعصر(عج) مشکلات را به احسن وجه حل و فصل کند.

 آیت الله رئیسی با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد

رئیس جمهور منتخب مردم ایران با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجة الاسلام والمسلمین رییسی، رییس جمهور محترم منتخب عصر امروز در ادامه سفر به قم و دیدار با مراجع عظام تقلید، با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و گفت و گو کرد.

در این نشست صمیمی که آیت الله حسینی بوشهری، رئیس جامعه  مدرسین حوزه علمیه قم و آیت الله اعرافی، رئیس حوزه های علمیه  حضور داشتند بر حل مشکلات کشور با استفاده از ظرفیت های مردمی در دولت سیزدهم تاکید شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها