دعوت نبویان از روحانی و ظریف برای مناظره زنده

کد خبر: 1080528

نماینده مردم تهران،‌ ری، شمیرانات و اسلامشهر با اشاره به صحبت‌های اخیر حسن روحانی درباره‌ی برجام، گفت: در طی ۸ سال مذاکرات مستمر نه تنها یک تحریم برداشته نشد، بلکه تأمین سوخت برای تولید برق و رادیو دارو هم به عنوان حق مسلم از مردم دریغ شد.

دعوت نبویان از روحانی و ظریف برای مناظره زنده

 با توجه به سالروز انعقاد برجام، حسن روحانی در جلسه هیأت دولت در ۲۳ تیر ماه ۱۴۰۰ اظهار کرد: اگر اصل ۶۰ قانون اساسی ما حاکم بود و یازدهم آذر لطمه نمی‌خورد، اسفندماه تحریم مردم برداشته می‌شد و امروز مردم می‌دیدند که چه شرایطی بر کشور حاکم بود و فروردین، اردیبهشت، خرداد و تیر دیگری را می‌دیدند.

برجام صنعت دارویی، برق و هسته ‌ای ما را متوقف کرد

سیدمحمود نبویان نماینده مردم تهران، ری،‌ شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران اظهار کرد: در طی ۸ سال مذاکرات تیم وزارت امور خارجه، شاهد توقف کشور در صنایع برق‌، دارو و هسته‌ای هستیم، درحالی که حتی یک تحریم هم برداشته نشده است، مهم‌ترین تحریم‌های وضع شده در حوزه بانکی و مراودات مالی می‌باشد که متأسفانه نسبت به سال ۹۲ تغییری نکرده بلکه بدتر هم شده است.

وی گفت: ولی اله سیف در کنفرانس خارجی تیرماه سال ۹۹ واژه تقریباً هیچ را برای برجام به کار برد، متأسفانه ۸۰۲ تحریم در طی این سال‌ها به حدود ۱۵۰۰ تحریم افزایش یافته است، و در صنعت برق نیازمند سالانه ۲۰ هزار مگاوات تولید برق هسته‌ای هستیم اما این تأمین انرژی صفر بوده است.

قانون مجلس برای صیانت از حق مردم است

نماینده مردم تهران، ری،‌شمیرانات و اسلامشهر افزود: چهار بهانه غرب برای تحریم ایران شامل حقوق بشر، هسته‌ای، منطقه‌ای و موشکی موجب شده است قانون تحریم علیه ایران تصویب شود، اما دولت روحانی فقط به دنبال تعلیق و برداشت گام به گام تحریم‌ها بود که ضمانتی هم نداشت.

نبویان بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در ۱۱ آذرماه سال ۹۹ با توجه به ناکامی دولت در برجام، قانون راهبردی لغو تحریم‌ها برای صیانت از حق مردم را تصویب کرد، مبنی بر این قانون طرف غربی در مذاکرات باید تمامی تحریم‌ها را یک جا لغو کند، غنی سازی ۶۰ درصد برقرار شود و پروتکل الحاقی نیز لغو شود.

وی گفت: بنابر قانون مجلس، تیم مذاکره کننده دولت به شورای عالی امنیت ملی مراجعه و سه پیشنهاد شرم‌آور‌ داد که عبارتست از این که، همه تحریم‌ها نباید به کلی برداشته شود، باید گام به گام لغو شود و تحریم‌های بانکی جزو لغو تحریم‌ها نباشد، که شورا موافقت نکرد.

نماینده مردم تهران، ری،‌ شمیرانات و اسلامشهر تصریح کرد: ۱۰ شرط شورای عالی امنیت ملی، ۹ شرط مجلس شورای اسلامی و ۹ شرط مقام معظم رهبری، خط قرمز نظام برای تیم مذاکره کننده هسته‌ای بود که متأسفانه دولت بدون توجه به آنها قصد ادامه مذاکرات را داشت، پرونده pmd یا ابعاد احتمالی نظامی که از شروط رهبری بود به هیچ عنوان در متن برجام مطرح نشد، اگر فردی مستند خلاف این حرف را ثابت کند مثل حسن روحانی ۱۰۰ سکه به او می دهم.

آمریکا لغو یک ساعته تحریم‌ها را هم نپذیرفت

نبویان افزود: اگر هم آمریکا و اروپا بپذیرند که تحریم‌ها را لغو کنند باید در بازه زمانی ۶ ماه الی یک سال راستی آزمایی شود، که آیا بازرگانان می‌توانند مبادلات بانکی و مالی بدون مشکلی با سایر کشورها داشته باشند یا خیر، درصورتی که روحانی با دستوری که داده بود این زمان را به یک هفته کاهش داد،که متأسفانه آمریکا با حقارت تمام حتی لغو یک ساعته تحریم‌ها را هم نپذیرفت.

حاضرم با روحانی و ظریف زنده مناظره کنم

وی در پایان با اشاره به چالش‌های دولت آینده گفت: آقای روحانی می‌گوید دولت آبادی را به رئیس جمهور آینده تحویل می‌دهیم، در حالی که تنها یک مورد بدهکاری دولت ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت است، پروژه مسکن سازی روی زمین مانده، ۶۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه وجود دارد، همسان سازی حقوق بازنشستگان با مشکل مواجه است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در انتها خاطرنشان کرد: حاضرم بابت مطالبی که عرض کردم با آقایان روحانی و ظریف به صورت زنده مناظره کنم./ فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها