سیاه‌بازی جدید مسیح علینژاد

کد خبر: 1080810

مسیح علینژاد با سیاه بازی جدیدش تلاش دارد تا برای شکایتش علیه ایران و مقامات کشورمان ادله فراهم کند تا چند صد میلیون دلار بیشتر از اموال مصادره شده مردم ما راهزنی کند.

سیاه‌بازی جدید مسیح علینژاد

مهرداد کچویی عضو سابق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران در یادداشتی نوشت: در چند روز اخیر پای ثابت تمام شبکه های معاند به یک خبر معطوف شده است، ادعایی واهی که بیان می کند؛ چهار ایرانی قصد ربودن مسیح علی نژاد را داشته اند! فارغ از آنکه، این خبر از اساس فاقد اعتبار کافی است، با بررسی روحیات و گذشته این فرد، هر خواننده ای به سادگی متوجه پوچ بودن این ادعا می شود.

مسیح علی نژاد در سال 2019 در دادگاهی علیه جمهوری اسلامی ایران و برخی از مسئولان و نهادهای کشورمان طرح شکایت و هفت اتهام واهی را در شکایت خود درج می کند و از دادگاه میخواهد که علیه جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حکم غرامتی، به مبلغ 500 میلیون دلار برای او صادر کنند. البته او  غرامتی های دیگری نیز درخواست داده است!

مسیح علی نژاد از آنجایی که دیگر نه توسط کاربران شبکه اجتماعی در ایران مورد توجه قرار می گیرد و نه مقاماتی که در روزگار زمامداری ترامپ حامی او بودند، پس از شکست پروژه های اجتماعی اش نیاز دارد تا در دولت بایدن نیز خود را به سر زبان ها بیاندازد و نیازمند آن است تا برای افزایش و تثبیت مبالغ  غرامت های خود، دیده شود و خود را در صدر اخبار نگه دارد.

او در مصاحبه ای که روز چهارشنبه با شبکه ی سی بی اس آمریکا انجام داد، ادعا کرده که پلیس فدرال او را مطلع ساخته اند، فعالیت چهار ایرانی در جهت انجام توطئه ای برای ربودن او کشف و خنثی شده است و نام این چهار مرد ایرانی را درحالی بیان کرد که تمامی این افراد در هم اکنون در ایران به سر می برند! او بیان کرده است که اف بی آی از طریق رهگیری چندین ایمیل متوجه شده که یکی از این افراد، از یک کارآگاه خصوصی برای ضبط تصاویر او، درخواست استخدام فرستاده است.

همچنین این فرد از تهران، فاصله دریایی نیویورک (محل اقامت مسیح علی نژاد) تا کاراکاس (پایتخت ونزوئلا) را جست و جو کرده است! فاصله ای که با هواپیما بیش از 5 ساعت زمان میبرد!

بنا بر اظهارات او، قرار بر این بوده تا او را از نیویورک توسط قایق های تندرو به کاراکاس منقل کنند و سپس به یک کشور ثالث یا ایران منتقل شود تا او را محاکمه کنند!

با فرض بر صحت این ادعا، بیان چند نکته ضروری است؛ اول آنکه قایق های تندرو ظرفیت سوختی محدودی دارند و بیشتر برای مسافت های کوتاه استفاده می شوند. دوما این ادعا خود بیانگر این است که نیروی دریایی ایالات متحده  آمریکا، که ارتش آمریکا به آن افتخار می کند در رهگیری اهداف، حتی در اطراف مرزهای خود، کارآمدی لازم را ندارند و یک قایق به راحتی و بدون مزاحمت می تواند از آبهای متعلق به این کشور فرار کند. سوم آنکه فاصله میان نیویورک تا کاراکاس با قایق، بیش از ده ها ساعت زمان خواهد برد که طی کردن این مسافت بدون سوخت گیری و همراه داشتن جیره ی غذایی مکفی امکان پذیر نمی باشد، حال آنکه این قایق ها برای فرار کردن نیاز دارند تا از حداکثر سرعت خود استفاده کنند! و اگر بنا بر ربودن این فرد باشد، عجیب نیست که نیروهای اطلاعاتی از افراد میان سالی استفاده می کنند که کاملا برای ایالات متحده شناخته شده می باشند (اشاره به چهار متهم ذکر شده) و کمترین پروتکل های امنیتی را رعایت نمی کنند و برای ارتباط میان خود از ایمیل هایی استفاده می کنند که سرور آنها در خاک آمریکا قرار دارد؟

مجهولات بسیار دیگری در این ادعا وجود دارد که در این یادداشت نمی گنجد و البته این اولین بار نیست که مسیح علی نژاد با مطرح کردن این چنین ماجراهایی که بیشتر در رفتار گردانندگان سایت های شرط بندی دیده می شود، خود را در مرکز توجهات قرار داده است تا بتواند در شبکه های اجتماعی توجه و فالور جمع کند، او پیش از این یک بار مدعی تعارض و یک بار تجاوز شده بود و حتی خبر خودکشی خود را نیز قبل تر منتشر کرده بود.

چنانچه گفته شد، این ادعا اساسا فاقد ارزش حقوقی است و به زودی فراموش خواهد شد ولیکن برای این فرد هم نان داشته است و هم آب! از یک سو مجددا نام او را به عنوان یک اپوزیسیون و فعال حقوق زنان در شبکه های خبری زیرنویس کرده اند و از سویی دیگر با این سیاه بازی جدید تلاش دارد تا در طرح شکایتش علیه کشور و مقامات جمهوری اسلامی ایران، ادله محکمه پسند تری داشته باشد تا چند صد میلیون دلار بیشتر، از اموال مصادره شده مردم ایران، راهزنی کند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها