گزارش یک عکس

غلبه حاشیه بر متن

کد خبر: 1081571

برخی رسانه‌ها و مخالفان با انتشار عکس‌ها و خبرهای جعلی نارضایتی و مطالبه به حق مردم خوزستان که این روزها همه نگرانشان هستند را تحت شعاع قرار می‌دهند.

غلبه حاشیه بر متن

گروه سیاست سایت فردا – حال خوزستان خوب نیست و مردم در سراسر کشور نگران اوضاع و احوال آن هستند. مردم شریف خوزستان که سال‌های جنگ را نه فقط تحمل که به مقاوت گذراندند و بعد از آن هم رنگ آبادی ندیدند؛ این روزها دغدغه آب دارند. نارضایتی‌ها گسترده شده و لازم است که مسئولان و مقامات هرچه سریعتر فکری کنند. کما اینکه دستوراتی داده شده و اقداماتی نیز صورت گرفته است. از مجلس گرفته تا دستگاه قضا به فکر افتاده‌اند و امیدواریم که هرچه سریعتر مساله به شکل درست و پایداری حل شود.

بدون تردید آنچه امروز در خوزستان می‌گذرد معلول سیاست‌های غلط دولت‌های گذشته در مدیریت بحران آب، سدسازی و طرح های بدون آینده نگری است. حرف و نارضایتی مردم نیز تماما حق است و باید شنیده و تدبیر شود. این وسط اما اتفاق بدتری نیز در حال رخ دادن است. آن هم اینکه برخی مخالفان و رسانه‌های خارج از مرزها این فرصت را برای فضاسازی علیه جمهوری اسلامی ایران از دست نداده‌ و نمی‌دهند. یک بار کشته‌سازی می‌کنند و یک بار هم با انتشار عکس‌ها و فیلم‌های جعلی سعی در تهییج مردم ناراضی.

بحران آب 1

هیچ یک از این‌ها اصل مساله را زیر سوال نمی‌برد و نباد هم ببرد اما لازم است که درباره برخی از این حرف‌ها و عکس‌ها قدری بیشتر دقیق شویم تا قصد و نیت انتشار دهندگان روشن شود. بهترین سند برای اثبات اینگونه فضاسازی‌ها نیز همین عکسی است که در فضای مجازی منتشر شد و مسعود بهنود، فعال رسانه‌ای خارج نشین اصل آن را که مربوط به سال‌ها قبل است، منتشر کرد. 

البته که آنچه تا کنون معلوم اثبات شده است، جعلی بودن عکسی است که پژو پلاک جدید در آن دیده می‌شود. قدمت عکس اما هنوز محل اختلاف است. مثلا میدل ایست ایمیجز این عکس را مربوط به سال 2005 می‌داند و نوشته که با یک دوربین دیجیتالی گرفته شده است. البته تصاویر دیگری از آن موقعیت مکانی نیز منتشر کرده است.

آب

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها