نگاه‌تحلیل‌گر/ گفت‌وگوی «فردا» با حقیقت‌پور:

دولت جدید باید سرمایه اجتماعی را بالا ببرد

کد خبر: 1082235

منصور حقیقت‌پور گفت: آقای رئیسی با علم به مشکلات، نامزد شد و رای آورد پس راهکار دارد و در کوتاه مدت مردم انتظار تحول از دولت جدید دارند.

دولت جدید باید سرمایه اجتماعی را بالا ببرد

گروه سیاست سایت فردا – دولت روحانی دو، سه هفته دیگر رفتنی است اما آنچه بر جای می‌ماند مشکلات، نارضایتی و سرمایه اجتماعی ریزش کرده‌ای است که در نتیجه عملکرد دولت او حاصل شده است. در چنین شرایطی است که دولت رئیسی روی کار خواهد آمد و باید راه چاره بجوید. به باور بسیاری از کارشناسان همسویی با مجلس و دستگاه قضا امتیاز ویژه‌ای است و مسیر بازگشت به مردم را هموار می‌کند. این اما قطعا کافی نیست و کسی تردید ندارد که راه سختی در پیش است.

منصور حقیقت پور، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با «فردا» در این باره گفت: «اینکه مردم ناراضی هستند و باورشان نسبت به دست اندرکاران و مسئولان ضعیف شده، حرف حقی است. اینکه دولت در این رابطه مقصر است هم جای بررسی دارد. البته به نظر من حتما مقصر است. در این شرایط ما موظف هستیم که باور از دست رفته مردم را مجددا احیا کنیم».

وی تاکید کرد: «مجلس و دولت باید این کار را در کنار هم و با عمل و نه شعار انجام دهند».

حقیقت‌پور در پاسخ به اینکه دولت سیزدهم چگونه می‌تواند برای احیای سرمایه اجتماعی اقدام کند؟ گفت: « اشکالات فراوانی را به دولت آقای روحانی وارد می‌دانستیم و می‌دانیم. این مسائل بعدا هم باید به صورت دقیق‌تر بررسی شود. اینکه سه وزیر نمی‌توانند قیمت تخم مرغ را کنترل کنند یا وزیر نیرو قادر به تامین آب و برق مردم نیست، پذیرفته نیست. دولت آقای رئیسی هم باید در کوتاه مدت پاسخگوی مردم باشد. او با علم به این مشکلات نامزد شد و رای آورد. در انتخابات و با توجه به حرف‌هایش دیدیم که از وضعیت مطلع است و با علم وارد شده پس حتما راهکارهای منطقی و اصولی دارد».

وی تاکید کرد: «آقای رئیسی باید افرادی از جنس مردم و از جنس شهید رجایی را در کابینه خود به کار بگیرد تا بتوانند مشکلات مردم را حل کنند».

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها