نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «فردا» با بیژن مقدم

اراده و انگیزه رئیسی گام اول برای ایجاد رضایتمندی است

کد خبر: 1081339

بیژن مقدم گفت: نمی‌گویم پول و منابع مالی لازم نیست اما جاهایی در کشور ما وجود دارد که فقط نیاز به اراده و حضور مقامات مسئول در میدان را دارد. این چیزی است که قبلا نبوده است .

اراده و انگیزه رئیسی گام اول برای ایجاد رضایتمندی است

گروه سیاست سایت فردا – وضعیت در هیچ جای کشور و در هیچ حوزه‌ای خوب نیست و تعارف هم ندارد. از سلامت گرفته تا برق و آب و اینترنت که از جمله اولین نیازهای مردم در زندگی امروزی است، به دغدغه جدی تبدیل شده و دولت هم کما فی سابق نظاره‌گر است. نارضایتی عمومی که از مدت‌ها قبل ایجاد شده بود اما با ادامه این وضعیت آستانه تحمل مردم هر روز کاسته می‌شود و کارشناسان امر از این بابت نگران هستند. از همین رو است که برای اتمام دولت و سپردن سکان اداره کشور به دست رئیس جمهور منتخب لحظه شماری می‌شود. رئیس جمهوری همسو با مجلس که امید است گام‌های اساسی برای رفع مشکلات، ترمیم اعتماد مردم و ایجاد رضایتمندی در جامعه بردارد. به باور اغلب فعالان سیاسی و رسانه‌ای اما این کار سخت‌تر و زمان‌برتر از آن است که فکرش را می‌کنیم، لذا ضرورت دارد که دولت سیزدهم پیش از هر چیزی به فکر بازگشت به مردم بوده و به نحوی موجبات رضایت آنان را ایجاد کند که برای به ثمر رسیدن اقدامات بعدی دولت صبوری بیشتر به خرج دهند. 

سوال اما اینجاست که رئیسی و همکارانش در دولت چگونه خواهند توانست از مردمی که تا این اندازه درگیر مشکلات هستند، انتظار صبوری داشته باشند؟ با چه اقدامات و چه ابزاری می‌توانند اراده خود برای حل مشکلات را به نمایش گذاشته و نظر مردم را جلب کنند؟

بیژن مقدم، فعال سیاسی اصولگرا از انگیزه و اراده به عنوان ابزار اصلی نام می‌برد. او در گفت‌وگویی با «فردا» می‌گوید: «در روزهای پایانی دولت شاهد بروز و ظهور حوادث عجیبی هستیم که بعید می‌دانم دولت بتواند یا  بخواهد آن را به مخالفان و منتقدان خود نسبت دهد. این حوادث در واقع سر باز کردن نارضایتی‌ها از ناکارآمدی‌های هشت سال گذشته است».

وی افزود: « به نظر من باید این مسائل و مشکلات در رسانه‌ها، مطرح و فهرست شود، باید معلوم شود که دولت با آن همه ادعا چه کارنامه‌ای داشته و چه سرمایه اجتماعی و وضعیت سیاسی و اقتصادی را تحویل رئیس‌جمهور جدید می‌دهد. بالاخره مردم امیدوار هستند که رئیس جمهور جدید این وضعیت و مشکلات را حل کند اما باید واقع‌بین بود. واقعیت این است که کار رئیسی خیلی سخت و شاید حتی سخت‌تر از آن است که خودش هم فکر می‌کرد. حتی ممکن است برخی به خاطر سختی این شرایط حاضر به همکاری با او در دولت نباشند».

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: «متاسفانه دولتی با دستاوردهای بزرگ تحویل دولت بعد نمی‌شود. وضعیت در حوزه برق، آب، استان‌های حساس و ... قابل مشاهده است. وضعیت گرانی و تهیه مایحتاج مردم هم که معلوم است. در این شرایط معتقدم که مهم‌ترین و اصلی‌ترین سرمایه آقای رئیسی اراده و انگیزه کار برای مردم است».

وی با تاکید بر اهمیت اراده و انگیزه گفت: «نمی‌گویم پول و منابع مالی لازم نیست اما جاهایی در کشور ما وجود دارد که فقط نیاز به اراده و حضور مقامات مسئول در میدان را دارد. این چیزی است که قبلا نبوده است . اینکه همه به شکل سناتوری و از داخل اتاق‌های خود مسائل را اداره کنند و حتی حاضر نباشند در مواقع خاص در محل حاضر شوند، نتیجه ندارد. باید در میدان بود و این یک سرمایه برای رئیسی است و حتما می‌تواند با استفاده از آن به مردم بازگشته و بر رضایت‌مندی جامعه بی‌افزاید». 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها