پرتره

اعترافات یک قربانی

کد خبر: 1082260

اسحاق جهانگیری بارها در دولت روحانی قربانی شد و حالا هم از طرف آن به اشتباهات اعتراف کرده و عذرخواهی می‌کند.

اعترافات یک قربانی

گروه سیاست سایت فردا - «در مقابل فریادهای مردم بی‌پاسخ هستیم!» این را اسحاق جهانگیری می‌گوید، معاون اول حسن روحانی که در هشت سال گذشته تمام قد از سیاست‌های دولت دفاع کرده و در بدترین شرایط نیز حاضر به ترک آن نشده است. این مهره اصلاح‌طلبان در دولت روحانی اگرچه به گفته خودش اختیار تغییر یک منشی را هم نداشت و مشخصا در دولت دوازدهم زیر سایه واعظی کار می‌کرد، اما در مقابل آن همه توصیه سیاسیون در جبهه اصلاح‌طلبی مبنی بر لزوم ترک دولت، به کار خود ادامه داد و به نحوی آینده سیاسی خود را فدا کرد. او مسئولیت عملکرد این دولت از ارز 4200 تومانی گرفته تا ... را به عهده گرفت، در سال 96 نامزد پوششی شد و بستر دوباره رئیس جمهور شدن روحانی را ایجاد کرد و دست آخر هم ناگزیر به اعتراف و عذرخواهی شد. 

او پیش‌تر بابت وضع موجود از مردم عذرخواسته بود و حالا هم بعد از سفر به خوزستان و مواجهه با واکنش‌های تند مردم، ناگزیر به اعتراف شد. آقای معاون اول گفته « مطالبات و خواسته‌های شما مردم از ما کاملا به حق و صحیح است و ما در مقابل فریادهای مردم کاملاً بی پاسخ هستیم. قبول داریم که اشکالاتی داشتیم و قبول داریم که برخی از مصوبات بعداً با عوارضی برای مردم مواجه شد. تمام تلاشمان در جهت برآورد این مطالبات است؛ برخی از توان ما خارج است و دعا می‌کنیم دولت بعدی در جهت رفع همه مشکلات مردم موفق باشد.»

این حرف‌ها اما فایده‌ای ندارد. نه دعای جهانگیری آنقدر گیرا است مشکلات را پیش روی دولت سیزدهم بردارد و نه این اعتراف‌ها و عذرخواهی‌ها سرمایه اجتماعی ریخته از سبد جهانگیری و اصلاح‌طلبان را برمی‌گرداند. تلاش جهانگیری برای ترمیم چهره دولت، خودش و جریان سیاسی متبوعش در روزهای پایانی به نظر ثمربخش نمی‌رسد زیرا نه مشکل مردم با این قبیل اعترافات دیرهنگام حل می‌شود و نه آنقدر ساده‌انگار هستند که با چند جمله مردم‌ مدارانه از دولتی رو به پایان که در همه هشت سال گذشته از داخل اتاق‌های خود، پشت مانیتور ، به شکل دستوری و با تبختر تمام کشورداری می‌کرد؛ خام شوند.

این رویکرد جهانگیری در واقعا ادامه همان رویکرد قبلی برای نجات دولت است. او به اعتقاد بسیاری از فعالان سیاسی و رسانه‌ای در دولت روحانی قربانی شد و انگار از آنجایی که آب از سرش گذشته، از اعتراف و عذرخواهی برای ارائه چهره مثبت‌تری از دولت نیز دریغ نمی‌کند. اگرچه حتما آنقدر باهوش هست که بدانه این کارها فایده ندارد.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها