برخی گزینه‌ها از سابقه ۹ سال مدیریت اجرایی برخوردار نیستند

امانی:نامزد شهرداری نباید در صف انتظار کابینه باشد

کد خبر: 1082286

ناصر امانی شاخصه‌های انتخاب شهردار جدید تهران را برشمرد.

امانی:نامزد شهرداری نباید در صف انتظار کابینه باشد

گروه سیاست سایت فردا - عضو شورای ششم اسلامی شهر تهران معتقد است انتخاب شهردار نخستین آزمون اعضای این شورا به شمار می‌رود باید به شعارها و وعده هایی که موجب اعتماد شهروندان به فهرست تهران سربلند شد وفادار بمانند.

ناصر امانی در خصوص شاخصه‌های انتخاب شهردار جدید تهران در شورای ششم گفت:از ابتدا اعلام کردیم که تجربه حضور در حوزه مدیریت شهری از اصلی‎ترین اولویت‌های مورد نظر برای انتخاب شهردار است. همچنین نگاه شورا بر مبنای اعتماد و رای مردم دفاع از منافع شهروندان و پرهیز از سیاسی‌کاری است. بر همین مبنا لازم است در فهرست اعلام شده به دنبال یافتن شایسته‎ترین گزینه بر مبنای شاخصه‌های مورد نظر در انتخاب شهردار تهران باشیم.

عضو شورای ششم شهر تهران همچنین در خصوص آیین‌نامه شرایط احراز تصدی شهرداری تهران اظهار داشت:بر مبنای این آیین‌نامه سابقه 9 سال مدیریت ارشد یکی از شروط انتخاب شهردار خواهد بود که در خصوص تفسیر این ماده اختلاف نظر وجود دارد. اعتقاد ما این است برخی از اسامی موجود در فهرست حائز این شرط نیستند و سمت‌های قبلی این دوستان مصداق مدیریت ارشد دولتی در طول 9 سال نبوده است. مثلا برخی از دوستان نمایندگی مجلس را مدیریت ارشد اجرایی تلقی می‎کنند ، با این وجود تفسیر نهایی موضوع با وزارت کشور است و البته در نهایت منجر به خروجی برخی از اسامی موجود از فهرست 12 گزینه خواهد شد.

امانی در خصوص اهمیت سابقه مدیریتی در شهرداری تهران گفت:مدیری که هیچ سابقه‌ای در شهرداری نداشته با فضای کار در این حوزه آشنا نیست و انتخاب چنین گزینه‌ای هم هزینه ایجاد می‌کند و هم باعث می‌شود شهردار جدید کار را از نقطه صفر آغاز کند. در واقع زمان زیادی را از دست خواهیم داد تا بر حوزه‌های مربوطه تسلط ایجاد شود. ما از ابتدا گفتیم مسئله سابقه مدیریت شهری از اولویت‌های این شورا در انتخاب شهردار است و امیدوارم همه اعضای محترم و دوستان عزیز ما این نکته را فراموش نکنند. اگر دو گزینه شرایط یکسانی از نظر شاخصه‌های مورد نظر داشته باشند قطعا اولویت با گزینه‌ای است که تخصص و سابقه لازم را در حوزه مدیریت شهری و شهرداری تهران داشته است.

وی پیرامون احتمال انتخاب گزینه‌های سیاسی و حتی چهره‌هایی که به دلیل راه نیافتن به کابینه راهی شهرداری تهران می‌شوند گفت:این نگرانی برای ما هم وجود دارد اما تجربه گذشته نشان داده که چنین رویکردی نادرست است. مردم به واسطه سابقه موفق مدیریت گذشته در شهر تهران به این فهرست رای دادند و انتظار دارند ما به شعارها و وعده‌هایی که دادیم عمل کنیم. از نظر ما نخستین موضوعی که در مصاحبه با نامزدهای شهرداری مطرح می‌شود باید این مسئله باشد که تکلیف خودشان را روشن کنند. باید از روز اول اعلام کنند که هدفشان شهرداری تهران است یا حضور در دولت و اینطور که بخواهند منتظر باشند اگر در دولت جایی پیدا نشد به سمت شهرداری بیایند به هیچ وجه قابل قبول نیست.در واقع نباید نامزد شهرداری تهران در صف کابینه دولت باشد و اگر آنجا موفق نشد برای رسیدن به این جایگاه تلاش کند.

امانی در پایان پیرامون فهرست 12 نامزد شهرداری تهران اظهار داشت:خوشبختانه در این فهرست گزینه‌های شایسته‌ای با سابقه کافی اجرایی در حوزه مدیریت شهری و با تخصص لازم در این بخش حضور دارند که امیدواریم شورای ششم بر مبنای وعده‌ای که به داده بدون سیاسی‌کاری و توصیه‌های حزبی و جناحی بهترین و شایسته‌ترین انتخاب را برای چهار سال آینده مدیریت شهری داشته باشد و با انتخاب شهردار متخصص به رای شهروندان وفادار بماند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها