در گفتگو با فردا مطرح شد؛

چمران: قالیباف دخالتی در انتخاب شهردار تهران ندارد

کد خبر: 1083111

منتخب مردم تهران برای شورای شهر ششم گفت: آقای قالیباف ارتباطی با موضوع انتخاب شهردار آینده ندارند. اعضای شورای شهر مستقل و دارای رأی و نظر هستند و این طور نیست که کسی از بیرون بخواهد نظرش را به آنها تحمیل کند.

چمران: قالیباف دخالتی در انتخاب شهردار تهران ندارد

گروه سیاسی فردا: انتخابات شورای شهر تهران با پیروزی قاطع فهرست "ایران سربلند" به پایان رسید، فهرستی که بسیاری از چهره های شاخص جریان انقلاب از آن حمایت کردند. اصلاح طلبان زمان انتخابات خیلی تلاش داشتند تا با تخریب مانع از پیروزی فهرست رقیب شوند اما وقتی از این رفتار نتیجه ای نگرفتند، در حال تلاش هستند، با ایجاد دوقطبی‌های ساختگی میان منتخبان شورای شهر آینده اختلاف افکنی کنند.

مهدی چمران در گفتگو با خبرنگار «فردا» درباره ادعای اصلاح طلبان مبنی بر دخالت محمدباقر قالیباف در انتخاب شهردار آینده تهران گفت: این شیطنت آنها تازگی ندارد و عموما وجود داشته است. همین الان از من درباره شهردار تهران سئوال شود، شخصا نمی دانم از میان افرادی که برای این مسولیت مطرح هستند کدامیک در نهایت انتخاب خواهند شد.

وی افزود: ابتدا باید برنامه ریزی شود تا در خدمت افراد مطرح برای مسئولیت «شهردار تهران» باشیم، با آنها مصاحبه کنیم و در نهایت رأی گیری انجام شود تا شهردار آینده را بشناسیم. البته چنین صحبت هایی را من هم شنیدم، حتی از من سئوال شد «آیا شما را تحت فشار گذاشتند؟»، من جواب دادم «ما فشاری نمی بینیم، حالا اگر شما می بینید بحث دیگری است».

منتخب مردم تهران برای شورای شهر ششم اظهار کرد: منتخبان شورای شهر خودشان تصمیم می گیرند. هیچ فشار یا دخالتی از جانب آقای قالیباف وجود ندارد و شخصا هم چنین مسئله ای را ندیدم. امکان دارد برخی بخواهند در مقام اخذ مشورت، نظر شخصیت های مختلف را جویا شوند اما این موضوع فرق می کند با آنکه بگویند «آقای قالیباف برای انتخاب شهردار به منتخبان شورای شهر فشار می آورد». اصلا از لحاظ قانونی هم جایگاهی برای موضوع وجود ندارد.

وی درباره این صحبت مجتبی شاکری که گفته «آقای قالیباف اجازه دهد منتخبان شورا خود شهردار آینده را انتخاب کنند» بیان کرد: خیر مسئله خاصی در این زمینه نبوده است. آقای قالیباف ارتباطی با موضوع انتخاب شهردار آینده ندارند. اعضای شورای شهر مستقل و دارای رأی و نظر هستند و این طور نیست که کسی از بیرون بخواهد نظرش را به آنها تحمیل کند.

چمران گفت: لیستی که برای شورای شهر بسته شده بود جایگاه خودش را داشت، منتها آقای قالیباف لطف کرد و برای جذب و مشارکت بیشتر مردم از فهرست حمایت کرد. این کار بسیار خوبی بود. اما حمایت ایشان ربطی به ادعاهای مذکور ندارد، زمان انتخابات خیلی ها همچون آقای حدادعادل از فهرست حمایت کردند اما آن مسئله ربطی به موضوع انتخاب شهردار تهران ندارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها