گرانی خودرو، سیاسی است!؟

کد خبر: 1083958

در دولت تدبیر و امید و از رهگذر رهاشدگی مدیریت و نظارت بر صنعت خودرو در کشور، پرونده‌های فساد در این حوزه، به موضوعات جنجالی و چالش برانگیزی تبدیل شد و مدیرعامل ایران خودرو و دو نماینده عضو فراکسیون امید مجلس هم در این خصوص بازداشت و محاکمه شدند.

گرانی خودرو، سیاسی است!؟

روزنامه ابتکار در گزارشی نوشت: پس از معضل کثرت دولت و تعدد نظرات این بار بازار خودرو درگیر بی‌دولتی شده است. گرانی خودروهایی که مدت‌ها خط تولید آن متوقف شده، جزء موضع‌گیری سیاسی هدف دیگری ندارد.

ابتکار به نقل از یک کارشناس نوشت: با توجه به شرایط قیمت‌گذاری‌ها برای خودرویی مانند پراید و پژو ۴۰۵ این یک داستان اقتصادی نیست، موضوع این داستان سیاسی است و به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها این بحث در بازار خودرو تمام شود.. وضعیت اسفناک صنایع خودرو چه در کیفیت و چه در حوزه‌های مالی مدت‌هاست خطر جدی برای کل اقتصاد ملی شده است. یعنی صنعت خودرو از حیث بحران پیشتاز شده است.

در ادامه این مطلب آمده است: جنگ سیاسی بین قدرت‌های داخلی باعث تشدید بحران در صنعت خودرو کشور شده و این موضوع بر تعیین سرنوشت قیمت خودرو در بازار بسیار مؤثر است. بیش‌تر به نظر می‌رسد این فضای حاکم بر بازار کلی است. با توجه به خودروهای پارکینگی موضوع یک بحث و جدال سیاسی است و تا قبل از آغاز به کار دولت سیزدهم ادامه خواهد داشت.

بازار خودرو گرفتار بی‌دولتی شده است!

ابتکار نوشت: بازار خودرو پس از یک دوره تعدد دولت امروز با پدیده بی‌دولتی مواجه شده و این موضوع بحران جدیدی را برای صنعت خودرو‌سازی کشورخواهد داشت. ناهماهنگی در دولت مشکلات بازار خودرو را بیش‌تر کرده است. پدیده چند دولتی و بی‌دولتی در حوزه خودرو با توجه به سناریوی ضعیف قیمت‌گذاری‌ها به وضوح طی سال‌های اخیر قابل مشاهده بوده است.

لازم به یادآوری است که در دولت تدبیر و امید و از رهگذر رهاشدگی مدیریت و نظارت بر صنعت خودرو در کشور، پرونده‌های فساد در این حوزه، به موضوعات جنجالی و چالش برانگیزی تبدیل شد و مدیرعامل ایران خودرو و دو نماینده عضو فراکسیون امید مجلس هم در این خصوص بازداشت و محاکمه شدند./ کیهان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها