نگاه تحلیلگر / گفت‌وگوی «فردا» با واعظ آشتیانی

نگاه سیاسی به انتخاب شهردار یعنی پشت کردن به رای مردم

کد خبر: 1084022

واعظ آشتیانی گفت: مردم افرادی را برای شورای شهر انتخاب کرده‌اند که فارغ از مسائل و بازی‌های سیاسی فردی توانمند و آگاه به مسائل شهری را که از تجربه و عملکرد موفق برخودار است را به عنوان شهردار برگزینند.

نگاه سیاسی به انتخاب شهردار یعنی پشت کردن به رای مردم

گروه سیاست سایت فردا – فرصت زیادی تا شروع به کار شورای ششم نمانده و اولین چالش پارلمان شهری در پایتخت انتخاب شهردار است. موضوعی که به خاطر اهمیت این جایگاه در سال‌های اخیر و به خصوص بعد از انتخاب‌های شورای پنجم، به شدت سیاسی شده است. این در حالی است که لزوم نگاه شهری و تخصصی از جمله الزامات موفقیت در این سمت مهم است و اغلب کارشناسان نیز بر آن تاکید دارند. با این وجود شاهدیم که برخی سعی دارند با سیاسی‌کاری فضای منتخابان شورا که هنوز هم رسما کار خود را شروع نکرده‌اند تحت تاثیر قرار دهند. برخی سیاسیون اما در این مقطع تذکرات لازم را داده و یادآور می‌شوند که چرا شورای ششمی‌ها باید یک انتخابات آگاهانه و دقیق مبتنی بر مدیریت شهری و نه سیاسی داشته باشند.

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگویی با «فردا» در این باره می‌گوید: « اگر بنا باشد که انتخاب شهردار با نگاه سیاسی انجام شود در درجه اول به رای مردم پشت شده است زیرا مردم افرادی را برای شورای شهر انتخاب کرده‌اند که فارغ از مسائل و بازی‌های سیاسی فردی توانمند و آگاه به مسائل شهری را که از تجربه و عملکرد موفق برخودار است را به عنوان شهردار برگزینند».

وی افزود: «چنین فردی است که می‌تواند شهر بزرگی مثل تهران را اداره کرده و در زمینه‌های فنی، فرهنگی و احتماعی به سمت و سویی ببرد که رفاه مردم بیش از گذشته محقق شود. 

واعظ آشتیانی ادامه داد: «اولین شاخصه یک شهردار مناسب همین موضوعاتی است که مردم به آن اهتمام دارند. نکته دیگر نیز آن است که منتخبان شورای ششم باید مراقب باشند که تجربه شورای پنجم و شورای اول را تکرار نکنند و به سوی آن بروند که انتخاب شایسته‌ای داشته باشند تا در چهار سال آینده نماد عملکرد مثبت باشد و رضایت مردم را به طور نسبی فراهم کند».

وی خاطرنشان کرد: «من به عنوان فردی که تجربه مدیریت شهری را به عنوان عضو شورای شهر دارم معتقدم که عدم ورود به مسائل و بده بستان‌های سیاسی می‌تواند به موفقیت شورای شهر و شهرداری انجام اما در غیر این صورت چالش‌های شورای پنجم و شورای اول تکرار خواهد شد لذا امیدواریم که اعضای شورای شهر در دوره جدید به سوی یک انتخاب اصلح بروند».

 

 

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها