ایمانی: دولت روحانی باید پاسخگوی عملکرد خود باشد

کد خبر: 1084394

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه دولتی که روحانی تحویل می‌دهد در تاریخ انقلاب استثناست، گفت: به خطاهای مدیریتی افراد پس از پایان مسؤولیت رسیدگی شود.

ایمانی: دولت روحانی باید پاسخگوی عملکرد خود باشد

 یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: اگر به آمار نگاه کنیم طی سالیان پس از انقلاب هیچ دولتی با این شرایط به دولت دیگر تحویل داده نشده، مگر دولتی که آقای روحانی می‌خواهد به رئیسی تحویل دهد و این شرایط استثناست.

ناصر ایمانی افزود: نه هاشمی چنین دولتی تحویل خاتمی داد و نه خاتمی دولت را با این شرایط تحویل احمدی‌نژاد داد؛ روحانی نیز دولت را با این شرایط تحویل نگرفته بود.

وی گفت: تورم، رشد نقدینگی، نرخ بیکاری و رشد شدید پایه پولی و شرایط دیگر جای بحث دارد و باید دید چه میزان از این شرایط تقصیر قوه مجریه است. مسلما نمی‌توانیم همه تقصیر را گردن قوه مجریه بگذاریم اما بخش عمده‌ای از آن به‌عهده قوه مجریه است.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: تاثیر بیماری کرونا را انکار نمی‌کنیم اما مدیریت آن مهم است. آقای روحانی از وقتی سر کار آمد تا الان مساله تحریم‌ها را مستقیما به گردن دولت قبلی می‌انداختند، با همان قیاس مسوولیت همه تحریم‌های الان را که بسیار شدیدتر است، گردن این دولت است.

وی افزود: دولت روحانی باید پاسخگوی عملکرد خود باشد. در کشور ما مساله رسیدگی به خطاهای مدیریتی افراد پس از پایان مسوولیت محلی از اعراب ندارد. اینکه چقدر قصور و سوءمدیریت داشته‌اند بررسی نمی‌شود. ما در مساله فساد مالی افراد بسیار حساسیم اما اگر با سوءمدیریت‌ها، میلیاردها تومان اتلاف شود، با آن برخورد نمی‌شود.

ایمانی تاکید کرد: به‌شدت دولت آقای رئیسی را از اینکه بخواهد به خطاهای دولت روحانی بپردازد پرهیز می‌دهم و نباید به‌هیچ‌وجه وقت و انرژی خود را مصروف عملکرد دولت قبل کند، همان کاری که دولت آقای روحانی نسبت‌به دولت آقای احمدی‌نژاد کرد.

منبع: روزنامه صبح نو

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها