واکنش دیپلمات روسیه به حادثه مشکوک کشتی مرسر استریت

کد خبر: 1085103

معاون نماینده روسیه در سازمان ملل با بیان این‌که مسکو همچنان در حال بررسی حادثه حمله به کشتی مِرسِر استریت است، گفت که اطلاعات درباره این حادثه کاملا متناقض است.

واکنش دیپلمات روسیه به حادثه مشکوک کشتی مرسر استریت

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دمیتری پولیانسکی معاون نماینده روسیه در سازمان ملل درباره حمله به نفتکش مِرسِر استریت که تحت کنترل رژیم صهیونیستی قرار دارد، در جمع خبرنگاران گفت که مسکو همچنان در حال بررسی جزئیات این حادثه است.

وی در ادامه تصریح کرد: اما اطلاعات موجود درباره حادثه کاملا متناقض و همگی بر پایه حدس هستند که ما آنها را به طور کامل رد می کنیم.

این دیپلمات ارشد روس همچنین تاکید کرد: بنابراین ما باید حقایق را روشن کنیم.

به گزارش ایسنا، صبح روز جمعه رسانه ها گزارش دادند که یک نفتکش متعلق به رژیم صهیونیستی به نام مِرسِر استریت در نزدیکی عمان هدف حمله توسط یک پهپاد قرار گرفته که طبق همین گزارشات در اثر آن دو تن از خدمه کشتی، شامل یک بریتانیایی و یک رومانیایی جان خود را از دست داده اند.

مقامات صهیونیستی و همچنین انگلیس و آمریکا در ادعاهایی، بدون ارائه هیچ گونه مدرکی ایران را متهم به دست داشتن در این حادثه کرده و می گویند که حمله کار ایران بوده است. این کشورها به همراه رومانی در نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل ضمن طرح اتهامات خود، خواستار رسیدگی به این موضوع شده اند.

این ادعاهای ساختگی در حالی مطرح می شود که سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری این هفته خود در مورد اتهامات مطرح شده از سوی رژیم صهیونسیتی و آمریکا نسبت به ایران در مورد دست داشتن تهران در حمله به نفت کش اسراییلی و تلاش این رژیم برای مطرح کردن این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل گفت: موجودیت رژیم اشغالگر قدس باید دست از این اتهام زدن های واهی بردارد و این بار اول نیست که این رژیم اشغالگر چنین اتهاماتی را متوجه کشور ما می کند.

این دیپلمات ارشد ایران با بیان اینکه این رژیم هر جایی که رفته با خود ناامنی، ترور و وحشت برده است تصریح کرد: مسئولیت وضعیت فعلی بر عهده آنانی است که پای رژیم صهیونیستی را به منطقه باز کرده اند.

خطیب زاده با تاکید بر اینکه اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی در این ارتباط محکوم است، گفت: آنها باید بدانند با این فرافکنی ها دردی از دردهایشان دوا نمی شود و هر کس باد بکارد طوفان درو می کند.

وی خاطر نشان کرد: ایران لحظه ای در دفاع از امنیت خود و منافع مردمش تردید نمی کند.

خطیب زاده همچنین روز دوشنبه در توییتی نوشت: ایران به عنوان ضامن امنیت خلیج فارس بیانیه‌های تحریک‌آمیز و به صورت هماهنگ طراحی‌شده از سوی انگلستان و آمریکا را قویا محکوم می‌کند.

او ادامه داد : آن‌ها که درباره حملات تروریستی مکرر به کشتی‌های ایرانی سکوت کرده بودند، حالا بی‌پایه و اساس به ایران اتهام‌زنی می‌کنند. هرگونه ماجراجویی ضدایرانی پاسخی فوری و قاطع دریافت خواهد کرد./ ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها