نگهداری: باید بیش از گذشته حرفه خبرنگاری را مهم شمرد

کد خبر: 1086115

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی طی پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت و تاکید کرد:بیش از گذشته، حرفه خبرنگاری را باید مهم شمرد و مقام خبرنگاران را ارج نهاد و آنان را مورد حمایت قرار داد.

نگهداری: باید بیش از گذشته حرفه خبرنگاری را مهم شمرد

 بابک نگاهداری مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی طی پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت و تاکید کرد: جامعه و کشوری که از خبرنگاران متعهد و حقیقت طلب محروم باشد، نمی‌تواند خود را در برابر هجوم ناجوانمردانه رسانه‌های معاند و دروغ پرداز حفظ نماید و در اندک زمانی قلوب و اذهان تک تک مردم آن جامعه به تسخیر افکار پلید در خواهد آمد. 

متن این پیام به شرح زیر است:

«باسمه تعالی

17 مرداد روز خبرنگار را به اصحاب خبر و اطلاع رسانی تبریک عرض می‌کنم.

شاید تصور این باشد که در دنیای امروز به واسطه پیشرفت لحظه به لحظه فناوری، ارتباطات و دریافت اخبار و اطلاعات بسیار ساده‌تر از گذشته و گسترده‌تر شده است و تک تک افراد جامعه با بهره‌گیری از ابزار تکنولوژی قادر‌اند نقش خبرنگاری را بازی کنند و خبرنگار بودن دیگر از اهمیت و تاثیرگذاری گذشته برخور دار نیست. اما باید عنوان داشت که یقینا اینگونه نیست و حتی بیش از گذشته، حرفه خبرنگاری را باید مهم شمرد و مقام خبرنگاران را ارج نهاد و آنان را مورد حمایت قرار داد. 

زیرا که در دنیای امروز حجم انبوهی از اخبار و اطلاعات به صورت گسترده در حال تولید و انتشار است. اخبار و اطلاعاتی که بسیاری از آنها خلاف واقع و یا دور از واقعیت رخ داده، در عرصه اذهان عمومی نشر می‌یابند تا با تحریف واقعیت و القاء مطالب باطل و روایت‌های وارونه، اهداف و نیات شوم صاحبان قدرت را محقق گرداند. اینجاست که نقش و اهمیت خبرنگاران حرفه ای و متعهد، آنانی که روایت گران حقیقت و روشنایی بخشان فضای اذهان عمومی هستند، بیش از هر زمان دیگری ظهور می‌یابد. 

جامعه و کشوری که از خبرنگاران متعهد و حقیقت طلب محروم باشد، نمی‌تواند خود را در برابر هجوم ناجوانمردانه رسانه‌های معاند و دروغ پرداز حفظ نماید و در اندک زمانی قلوب و اذهان تک تک مردم آن جامعه به تسخیر افکار پلید در خواهد آمد. 

جای بسی خرسندی است که فضای رسانه‌ای و مطبوعاتی ایران عزیز ما مزین به حضور انبوهی از خبرنگاران متعهد و حقیقت طلبی است که در جنگی نابرابر با دشمنان بهره‌مند از تمایم امکانات مادی، از هر آنچه دارند می‌گذرند تا بتوانند روایت درست و آنچه حقیقت است را منتشر و افکار عمومی را از آن بهره‌مند سازند. روز خبرنگار را باید به این مجاهدان خستگی‌ناپذیر و روشنایی بخش صمیمانه تبریک گفت و از خداوند متعال برای تک تک این عزیزان آرزوی توفیق، صحت و سلامتی داشت. 

باشد که ما مسئولین نیز بیش از گذشته قدردان زحمات این عزیزان باشیم و تا جای ممکن دغدغه‌های به حق آنها را برطرف نماییم./فارس

بابک نگاهداری

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها