خبر به روایت «فردا»

مهر محرمانه / محسن رضایی استاندار ویژه خوزستان می‌شود؟/ پیش‌بینی عطریانفر از تبدیل شدن منتقدان روحانی به ستایشگران/ روز اهالی حقیقت

کد خبر: 1085716

روزنامه‌های امروز به موضوعاتی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و ... پرداخته‌اند که مهم‌ترین موارد آن به شرح زیر است:

مهر محرمانه / محسن رضایی استاندار ویژه خوزستان می‌شود؟/ پیش‌بینی عطریانفر از تبدیل شدن منتقدان روحانی به ستایشگران/ روز اهالی حقیقت

گروه سیاست سایت فردا - روزنامه‌های امروز به موضوعاتی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و ... پرداخته‌اند که مهم‌ترین موارد آن به شرح زیر است:

«سازندگی» که منتظر بهانه است تا علی لاریجانی را عکس روی جلد کند، امروز فرصت را از دست نداده است. بهانه نیز واکنش دیروز او به سخنگوی شورای نگهبان است. طحان نظیف سخنگوی جوان شورای نگهبان دیروز از اولین نشست خبری خود از اعلام دلایل رد صلاحیت علی لاریجانی به او خبر داده بود و رئیس سابق مجلس نیز در نامه‌ای خواستار حذف مهر محرمانه از این نامه شد. بر همین اساس روزنامه اصلاح‌طلب «سازندگی» در شماره امروز خود با عنوان «راز لاریجانی چیست؟» نوشته است: «علی لاریجانی در اعتراض به شورای نگهبان از آنها خواست مهر محرمانه را از روی نامه عدم احراز صلاحیتش بردارند تا آن را برای عموم منتشر کند».

سازندگی 17 مرداد

«جام جام» از بین روزنامه‌هایی که سعی کردند روز خبرنگار را در صفحه نخست خود ارج نهند، بهترین تیتر را دارد. این روزنامه یادنامه‌ای تهیه کرده برای خبرنگارانی که در دوران مبارزه با کرونا جانشان را از دست دادند. آنان را «راویان فروتن بحران» خوانده و تتیر زده «خبر، خبر، خاطره». این گزارش را با کنار هم چیدن عکس‌هاس سه در چهار همین خبرنگاران ، عکس یک کرده است.

جام جم 17 مرداد

«اعتماد» بازدید سرزده رئیس قوه قضاییه از زندان اوین و زندان بزرگ تهران را مهم‌تر از هر چیز یافته و آن را با تیتر «رو در رو با زندانیان امنیتی» عکس یک کرده است. نعمت احمدی، حقوق‌دان نیز در یادداشتی برای این روزنامه اقدام اژه‎ای را «بی‌سابقه» خوانده و نوشته است: «حضور چندساعته آقای محسنی اژه‌ای در زندان اولین و بازدید از بندهای امنیتی را باید در ادامه نحوه تعامل و درخواست ایشان از فعالین این حوزه که نظریات اصلاحی خود را در اختیار رییس قوه قضاییه بگذارند، گذاشت.»

اعتماد 17 مرداد

«کیهان» در تیتر یک خود سراغ گزارش‌های تحلیلی رفته و در گفت‌وگو با کارشناسان اولویت‌های دولت سیزدهم را بررسی می‌کند. در این گزارش با عنوان «عبور از خام‌فروشی نفت ساخت یک میلیون مسکن» به توییت اخیر سعید جلیلی و سه فرمانی که پیشنهاد کرده بود، اشاره شده و آمده است: «موضوعات دیگری هم‌اکنون در کشور وجود دارند که معیشت مردم را درگیر کرده و باید هرچه زودتر برای آن چاره‌اندیشی کرد. مواردی همچون تورم، وضعیت تأمین کالاهای اساسی، مشکلات معیشتی، کسری بودجه، اشتغال و آسیب‌های اقتصادی کرونا در کنار مواردی همچون قرارداد بلندمدت با چین و مذاکره با غربی‌ها باید در این دولت تعیین تکلیف شود.»

کیهان 17 مرداد

«شرق» عکس یک خود را به اعتراض لاریجانی به شورای نگهبان اختصاص داده اما این موضوع را بیشتر پررنگ نکرده تا فرصت پرداختن به دیگر مسائل مورد علاقه خود را داشته باشد، مثلا تاختن به مجلس و رویکردهایش. همین است که در تیتر یک امروز خود با عنوان «مجلس در برابر طرح صیانت» از توییت دیروز جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی، نماینده تایباد که از طرح تقاضای مسکوت‌ماندن طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی خبر داده بود، استقبال کرده است.

این روزنامه اصلاح‌طلب در گفت‌وگویی با محمدعطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران نیز به بررسی کارنامه هشت ساله دولت روحانی پرداخته است. عطریانفر از عملکرد روحانی به ویژه در دولت اول دفاع کرده، عمده مشکلات را ناشی از خروج ترامپ از برجام و یا رویکردهای منتقدان دولت می‌داند و می‌گوید: «من به شما قول می‌دهم اگر در دولت جدید روند سیاست خارجی بر اساس نظر منتقدان دولت آقای روحانی پیش برود و مذاکرات به ثمر نرسد، ظرف شش ماه آینده همان منتقدان از انتقادهایشان به روحانی پشیمان می‌شوند و می‌بینیم که ستایش‌ها از عملکرد روحانی آغاز می‌شود.»

شرق 17 مرداد

«ایران» که صدای دولت است اولین دستورات رئیسی در راستای مقابله با کرونا را تحت عنوان «ضرب‌الاجل برای تحول در مقابله با کرونا» تیتر یک کرده است. این روزنامه در عکس یک امروز خود نیز روز خبرنگار را گرامی داشته و چون هنوز در حال دست و پنجه نرم کردن با کرونا هستیم، تصویری از خبرنگاران با لباس مخصوص حضور در بخش کرونایی‌ها را انتخاب کرده است. تیترش نیز زیبا و دلنشین است: «روزگار تلخ و شیرین اهالی حقیقت».

ایران 17 مرداد

«آفتاب یزد» در تیتر یک امروز خود از تصمیم رئیسی برای انتخاب استاندار ویژه برای دو استان خوزستان و سیستان و بلوچستان گفته و به گمانه‌زنی درباره اینکه چه کسی استاندار خوزستان خواهد شد، پرداخته است. این روزنامه اصلاح‌طلب می‌نویسد: «در این بین نام برخی از سیاسیون نیز از گوشه و کنار به گوش می‌رسد و شنیده‌ها حاکی از آن است که 3 گزینه بیش از سایرین، شانس تصدی استانداری ویژه خوزستان را دارند. این 3 گزینه محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، رستم قاسمی وزیر نفت دولت دهم و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی هستند. از این 3 نفر، رستم قاسمی با توجه به احتمال حضورش در وزارت نفت، شانس کمتری از دو گزینه دیگر خواهد داشت. برخلاف قاسمی، رضایی و شمخانی اصالتا خوزستانی هستند و در جنگ تحمیلی از فرماندهان ارشد نظامی بوده‌اند. از این دو، روی کاغذ، شانس محسن رضایی بیش از علی شمخانی است. رضایی جدا از نزدیکی‌اش به دولت رئیسی از منظر سیاسی و برخلاف شمخانی که چهره‌ای کاملا نظامی است، دارای سابقه مدیریتی کلان نیز بوده و در حوزه اقتصاد که امروزه پاشنه‌آشیل کشور است، تخصص دارد. به نظر می‌رسد مشکلات خوزستان بخشی از دغدغه‌های ذهنی رضایی نیز باشد. او پس از اعتراضات اخیر، به خوزستان سفر کرد».

آفتاب یزد 17 مرداد

«آرمان ملی» تیتر یک امروز خود را به اوضاع و احوال افغانستان و وضعیت طالبان اختصاص داده است. این روزنامه اصلاح‌طلب در گزارشی با عنوان «انتقام به وقت طالبان» می‌نویسد: « طالبان می‌گوید که می‌خواهد با ایران، چین و روسیه رابطه برقرار کند. اما بعید نیست که بخشی از توافق دوحه در ارتباط با داعش و گروه‌های قومی باشد تا در آنجا فعال شوند، اما نه علیه آمریکا بلکه روسیه، چین و ایران. از طرف دیگر هلمند تامین‌کننده 95‌درصد تریاک در دنیاست و ایران یکی از مسیرهای ترانزیت آن. اطمینانی از وفادار‌ماندن طالبان به ایران و تعهداتش وجود ندارد به همین جهت کنترل مرزها برای ایران با از بین رفتن ثبات در این ولایت‌های مهم و مرزی به چالشی بزرگ تبدیل خواهد شد؛ بنابراین با کشیده‌شدن خاک افغانستان به خون و گلوله مردمی در شعاع بسیار فراتر از مرزهای افغانستان درگیر مشکلات خواهند شد و می‌توان گفت حقیقتا سیاست‌های آمریکا و دیگر کشورها در افغانستان،  بلایی برای جان این قسمت از خاورمیانه شده است.»

آرمان ملی 17 مرداد

«جوان» عکس یک خود را به پایان کار تیم ایرانی در المپیک و طلاهایشان اختصاص داده است اما در تیتر یک سراغ تنش‌های موجود بین ایران و رژیم صهیونیستی می‌رود و از «وحشت تل‌آویو از فروپاشی «قواعد درگیری» می‌نویسد. در این گزارش آمده است: «مقامات اسرائیلی از تنش به وجود آمده با تهران نگران هستند که در صورت بروز درگیری، حزب‌الله جبهه جدیدی علیه تل‌آویو باز کند. پس از تنش دو روزه بین حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی، مقامات تل‌آویو دست به دامان میانجیگران خارجی شده‌اند تا از تشدید درگیری‌ها جلوگیری کنند.»

جوان 17 مرداد

«وطن امروز» هم سومین و آخرین طلای ایران در المپیک توکیو که در رشته کاراته تو وسط سجاد گنج‌زاده به دست آمد را عکس یک کرده و با تیتر «رنج گنج» نوشته است: «المپیک 2020 برای ایران با شگفتی محض شروع شد و با شگفتی نیز به پایان رسید. برای نخستین‌بار در تاریخ المپیک این جواد فروغی بود که در روز نخست یک طلا به کاروان ایران هدیه داد تا برای نخستین‌بار در همه ادوار المپیک نام کشورمان از همان روز نخست در جدول حاضر باشد اما این شگفتی پایان کار نبود، چرا که خودمان را آماده می‌کردیم با همان 2 طلا 2 نقره و 2 برنز کار را تمام کنیم که ناگهان دلاوری به نام سجاد گنج‌زاده آخرین و ناب‌ترین طلا را به کاروان ایران هدیه داد.»

وطن امروز 17 مرداد

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها