توصیه یک نماینده به دولت سیزدهم درباره سیاست خارجی

کد خبر: 1086785

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر لزوم ارتقای ارتباط با کشورهای همسایه گفت که دولت سیزدهم در عرصه سیاست خارجی بازاندیشی و بازبینی و بازطراحی داشته باشد.

توصیه یک نماینده به دولت سیزدهم درباره سیاست خارجی

محمود عباس زاده مشکینی با اشاره به اولویت های دولت سیزدهم در عرصه سیاست خارجی گفت: باید دولت بازبینی و بازاندیشی در عرصه سیاست خارجی داشته و ارتباطش با برخی کشورها را متمرکز کرده و متناسب با ظرفیت کشورها ارتباط برقرار کند. احتیاج به نقشه راه جامعی جهت اولویت بندی از سیاست خارجی وجود دارد.

وی ادامه داد: باید ارتباط با کشورهای همسایه ارتقا بخشیده شود. می توان از طریق واردات از کشورهای همسایه برخی از مشکلات را حل کرد و به آن ها نیز کمک نمود. این ها همه به معنای بازاندیشی، بازبینی و بازطراحی در عرصه سیاست خارجی است که می تواند به روان شدن سیاست داخلی هم کمک کند چون سیاست خارجی ادامه سیاست داخلی است. اگر داخل کشور با اقتدار اداره شود بخشی از مسائل در حوزه سیاست خارجی هم حل خواهد شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه علاوه بر موضوع سیاست خارجی اولویت دولت مدیریت حوزه اقتصادی به ویژه معیشت مردم است، گفت: دولت باید تورم را مدیریت کند چون باعث بی ثباتی در عرصه اقتصادی و اختلال در سرمایه گذاری می شود. با سروسامان دادن به تولید و شناسایی سریع موانع و ارائه برنامه در سه بازه زمانی کوتاه، میان و بلند مدت می توان مشکلات را حل کرد.

وی افزود: با افزایش تولید مشکل بیکاری هم حل می شود. علاوه بر آن باید به ظرفیت های داخلی توجه شده چون کشور ما از نظر ظرفیت و منابع بی نظیر است. می توان با مدیریت درست خیلی از مشکلات را حل کرد. / ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها