حسین سبحانی‌نیا در یادداشت اختصاصی برای فردا؛

مردم صداقت ببینند، تحمل می‌کنند

کد خبر: 1087325

حسین سبحانی‌نیا درباره شرایط کاری دولت سیزدهم، مباحثی را یادآور شد.

مردم صداقت ببینند، تحمل می‌کنند

متن یادداشت حسین سبحانی نیا به شرح زیر است:

کار دولت سیزدهم برای اداره کشور ساده و راحت نخواهد بود. البته گرچه مشکلات کشور زیاد است ولی توانمندی ها در داخل مملکت بیشتر از کمبودها و کاستی ها است و می شود بر این مشکلات فائق آمد و آنها را از پیش رو برداشت. با این نگاه معتقدم آقای رئیسی دولتی را روی کار می آورد که با عزم جدی و جهادی مسائل مورد پیگیری قرار می گیرند و مرحله به مرحله حل آنها به نتیجه می رسد.

مردم نباید توقع داشته باشند که مشکلات در کوتاه مدت حل و فصل شود. راه چاره برای حل مشکلات وجود دارد ولی برای هر مشکل باید زمانی درنظر گرفته شود. امیدواریم و دعا می کنیم دولت آقای رئیسی درباره اشتغال زایی، مهار تورم و نیازمندی های عمومی و سامان دادن به مسائل اقتصادی اقدامات کوتاه مدت و بلندمدتی را در دستور کار قرار دهد و آثارش برای جامعه مشهود باشد.

از آنجا که موضوع بهبود ارزش پول ملی، مدیریت بازار ارز و سرمایه  تأثیر مستقیم بر اوضاع اقتصادی کشور می گذارد و دولت آقای رئیسی قطعا تدابیری دارد که بتواند بر اوضاع مسلط شوند. انتظار و توقع مردم با روی کارآمدن دولت جدید همین است که یک عزم جدی به مطالبات مردم باشد.

دولت جدید باید با مردم صادقانه برخورد کند و مسائل را با مردم خیلی شفاف در میان بگذارد. مردم هم اگر از مسئولان توانمندی، صداقت و تلاش ببینند، تحمل می کنند و منتظر می مانند تا نتایج تلاش ها و فعالیت های انجام شده نمایان شود و دولت بتواند بر مشکلات فائق بیاید.

البته دولت آقای رئیسی مبری از انتقاد نخواهد بود. انتقاد دو نوع است، یک نوع انتقاد کوبنده و تخریبی است که با هدف زیر سئوال بردن عملکرد دولت انجام می شود، یک نوع هم انتقاد دلسوزانه و سازنده است چون دولتمردان از این طریق می توانند به ضعف های اجرایی واقف شوند و تدابیر مناسب تری را بیاندیشند.

در کوتاه مدت شاید انتقادهای تخریبی نسبت به عملکرد دولت کمتر از ناحیه اصولگرایان بیان شود. کمی که از آغاز دولت بگذرد و ترکیب مدیران میانی دولت در رده های مختلف اجرایی شامل معاونان وزرا، مدیران کل، استانداران و فرمانداران انجام شود، پس از آن برخی جریانات سیاسی مدعی از درون اصولگرایی که احساس کنند سهمی در مدیریت اجرایی ندارند و آن تعهد لازم را برای رعایت عدم فشار به دولت آقای رئیسی لازم نمی دانند و تنها به کسب قدرت می اندیشند، امکان دارد از ناحیه آنها بیان نقدهای تخریبی علیه دولت پیش آید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها