بررسی برنامه وزرای پیشنهادی دولت در کمیسیون های تخصصی مجلس

کد خبر: 1087332

سخنگوی کمیسیون فرهنگی از بررسی برنامه های وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جلسه این کمیسیون خبر داد.

بررسی برنامه وزرای پیشنهادی دولت در کمیسیون های تخصصی مجلس

حجت الاسالام مجید نصیرایی، در توضیح جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: جلسه امروز کمیسیون با محوریت بحث و بررسی برنامه‌های پیشنهادی عزت الله ضرغامی وزیر پیشنهادی  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور اعضای کمیسیون برگزار شد، وزیر پیشنهادی در ابتدای جلسه برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت خود را  پیشنهاد داد و در ادامه اعضای کمیسیون پرسش‌ها و دغدغه‌ها خود را مطرح کردند.

وی افزود: اعضای کمیسیون همچنین ضرورت تعریف یک مدل استاندارد برای حضور گردشگران خارجی به کشور پیشنهاد داده‌اند، بر این اساس مقرر شد مدلی متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی  برای حضور گردشگران تعریف شود، باید توجه کنیم که ارتقای صنعت گردشگری به عنوان صنعت درجه یک می تواند در رونق اقتصادی نقش موثر و پررنگی داشته باشد.

نصیرایی اضافه کرد: در پایان نیز مقرر شد که وزیر پیشنهادی درخصوص اصلاح ساختار و سیستم مدیریتی این وزارتخانه برنامه ای ارائه دهد و  نمایندگان سوالات پیشنهادی خود را در سامانه بارگذاری کنند تا وزیر پیشنهادی به آنها پاسخ دهد.

 

بررسی برنامه های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در کمیسیون عمران

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در جلسه امروز صبح این کمیسیون و ارائه برنامه هایش در این نشست خبر داد.

عبدالجلال ایری در گفت وگو با ایسنا، در تشریح جلسه امروز صبح کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در جلسه امروز، رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی حضور یافته و برنامه‌های ایشان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: در این جلسه نمایندگان مهمترین اولویت های حوزه عمرانی کشور را در خصوص وضعیت بحرانی بازار مسکن، حمل و نقل، تامین زمین برای ساخت واحدهای مسکونی، تامین زیرساخت مناسب برای ساختمان‌ها، مدیریت بازار مصالح ساختمانی و همچنین پایبندی به اجرای دقیق طرح جهش تولید و تامین مسکن در خصوص ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی، مدیریت مطلوب شوراهای عالی معماری و شهرسازی و نیز بهبود فرایند طولانی تهیه طرح‌های جامع و تفصیلی با وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم در میان گذاشتند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: کمیسیون عمران برای وزارت راه و شهرسازی به دنبال فردی است که در کنار داشتن برنامه اجرایی و انجام کارهای تئوری، جهادی و انقلابی عمل کرده و در میدان حضور داشته باشد تا مشکل بازار مسکن را حل کند، چراکه ساماندهی این بازار از اولویت بالایی برخوردار است.

ایری در پایان تاکید کرد: وزیر پیشنهادی نیز در این جلسه به بیان راهکارها و استراتژِی‌های خود برای حل بحران مسکن پرداخت. ایشان سابقه احداث راه و تامین مسکن برای اقشار مختلف در قرارگاه خاتم الانبیاء داشته و آشنایی با مجموعه بنادر و دریانوردی و مدیریت وزارت نفت را در کارنامه خود دارند که نشان دهنده تجربه ایشان درحوزه اجرا است. از این رو کمیسیون عمران پس از جمع بندی و بررسی برنامه ها، گزارش نهایی خود را در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت خواهد کرد.

 

بررسی برنامه وزیر پیشنهادی بهداشت در کمیسیون بهداشت

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی برنامه وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان در جلسه این کمیسیون خبر داد.

زهرا شیخی در گفت و گو با ایسنا در توضیح جلسه صبح امروز کمیسیون بهداشت و درمان گفت: این جلسه با حضور عین اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت ارائه برنامه‌ها برگزار شد و بعد از آن نمایندگان هم انتظارات و دغدغه‌های خود در حوزه سلامت را بیان کردند.

به گفته وی چگونگی مدیریت بحران کرونا، اجرایی شدن سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، کنترل بیماری‌های غیرواگیر، پیگیری تعارض منافع، استخدام و جذب نیرو و مطالبات کادر درمانی، عدالت محوری و اصلاح رویکرد وزارت بهداشت با اولویت بخشیدن به سلامت محور بودن و پیشگیری و  بهداشت تا درمان از جمله تاکیدات اعضای کمیسیون بهداشت بود، لذا انتظار کمیسیون بهداشت این است که با تمام وجود و مدیریت جهادی وارد میدان عمل شده و تیم تخصصی پای کار داشته باشد؛ مهمترین موضوع اجرای دقیق، درست و به موقع قوانین است.

شیخی در پایان گفت: با توجه به تعدد قوانین انتظار ما اجرای درست آن است که این مورد به وزیر پیشنهادی اعلام شد. البته کمیسیون بهداشت بعد از انجام بررسی های خود نظرش را در قالب گزارشی در صحن علنی بیان می کند.

بررسی رویکردهای وحیدی در کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها

سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها از ارزیابی برنامه های وزیر پیشنهادی کشور در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

روح الله نجابت در گفت وگو با ایسنا، در تشریح جلسه امروز صبح کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون وزیر پیشنهادی کشور حضور یافتند و برنامه ها و رویکردهای ایشان به طور جدی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در ابتدای جلسه آقای وحیدی حدود ۲۰ دقیقه از رویکردهای کلی خود در وزارت کشور و لزوم گفتگوهای ملی و سیاسی با همه جریان ها و همه دلسوزان کشور سخن گفتند.

وی در ادامه اظهار کرد: وزیر پیشنهادی کشور تاکید داشت که باید در اذهان مردم باور پذیری و اعتماد به خدمت صادقانه مسئولان را جا انداخت. ایشان معتقد بودند که مسئولین در سطوح و لایه های مختلف کشور از جمله شخص وزیر، فرمانداران و استانداران باید توانمندی اداره حوزه استحفاظیه خود را داشته باشند. ایشان از اولویت ساده سازی روال ها و فرآیندها در اداره کشور سخن گفتند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بعد از استماع برنامه های وزیر پیشنهادی، نمایندگان در محورهای مختلفی سوالات خود را از ایشان مطرح کردند. از جمله برنامه ایشان برای تحول در وزارت کشور، نگاه ایشان نسبت به تقسیمات کشوری، مسئله اولویت ها و دغدغه ایشان پیرامون عرصه های اجتماعی حوزه مسئولیتی وزارت کشور، برنامه ایشان پیرامون قانون مدیریت بحران کشور و موضوع آمایش سرزمین از جمله مواردی بود که مطرح شد.

سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در ادامه تاکید کرد: در ادامه وزیر پیشنهادی به سوالات مطروحه پاسخ داد. از جمله اولویت اصلی از منظر ایشان رفع محرومیت ها در تمامی سطوح در کشور از جمله حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با نگاه و رویکرد محله محوری بود. در نهایت بحث های مفصلی پیرامون برنامه های ایشان صورت گرفت.

نجابت در پایان افزود: قرار بود در جلسه بعد از ظهر کمیسیون وزیر پیشنهادی اطلاعات حاضر شوند که ظاهرا به دلیل کسالت پیش آمده تشریف نمی آورند و برنامه بعدی کمیسیون میزبانی از وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی است.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها