مصوبات کمیسیون تخصصی مجلس

کد خبر: 1049751

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: طبق گزارش ارائه شده در کمیسیون، شاخص شدت انرژی کشور وضعیت بسیار نامناسبی دارد.

مصوبات کمیسیون تخصصی مجلس

خبرگزاری فارس: مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی  ، در تشریح جزئیات نشست امروز (یکشنبه 19 بهمن) این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه آقای علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در کمیسیون انرژی حضور یافته و موضوع اصلاح الگوی مصرف انرژی، اصلاح نظام یارانه‌ها، تدوین آیین‌نامه‌های اجرایی قوانینی که دولت آن‌ها را اجرا نکرده است، اصلاح ساختار حکم‌رانی انرژی، جلوگیری از تورم قوانین و ... با حضور نمایندگان عضو این کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: نمایندگان موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی هم در این کمیسیون حاضر شده و گزارشی از وضعیت انرژی کشور مبتنی بر ترازنامه هیدروکربوری سال 97 ارائه دادند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس درباره جزئیات این گزارش تصریح کرد: طبق این گزارش شاخص شدت انرژی وضعیت بسیار نامناسبی دارد و با توجه به اینکه سال آخر برنامه ششم هستیم این شاخص باید نسبت به آغاز برنامه پنجم به نسبت یک دوم برسد اما اکنون متاسفانه در این مسئله عقب هستیم که نیازمند تدبیر جدی و پیگیری جزئیات آن در برنامه هفتم توسعه است.

 

صداوسیما گزارشی از برنامه‌های آموزشی به کمیسیون آموزش ارائه می‌کند

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بررسی برنامه‌های آموزشی سازمان صداوسیما در نشست امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: مقرر شد این سازمان گزارش از برنامه‌های آموزشی به این کمیسیون ارائه کند.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جزئیات نشست امروز (یکشنبه 19 بهمن) این کمیسیون اظهار داشت: بررسی طرح الحاق یک ماده به قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) دستور کار نخست کمیسیون آموزش و تحقیقات بود.

وی افزود: این طرح پیشنهاد سیدمحمد مولوی نماینده آبادان بود که بر همین اساس پیشنهاد شده که کارفرما معادل یک درصد از حقوق پرداختی به مستخدم خود را به حسابی نزد خزانه داری کل کشور برای توسعه آموزش در مناطق محروم اختصاص دهد که بعد از بحث و بررسی‌ این موضوع مقرر شد این طرح به کمیته آموزش و پرورش این کمیسیون ارجاع شده تا بررسی بیشتری شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: دعوت از مسئولان سازمان صدا و سیما جهت بررسی موضوع آموزش از طریق رسانه ملی دستوری بعدی این کمیسیون بود که نمایندگان ضمن تأکید بر ادامه آموزش دروس از طریق صدا و سیما بر تقویت این برنامه‌های تأکید کردند ضمن اینکه مقرر شد گزارش جامعی از عملکرد و برنامه‌های صداوسیما در حوزه آموزش به کمیسیون آموزش ارائه شود.

 

کمیته‌ بررسی اجرای ناقص حذف انواع دفترچه‌‌های کاغذی بیمه در کمیسیون بهداشت مجلس تشکیل شد

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته‌ بررسی اجرای ناقص حذف انواع دفترچه‌‌های کاغذی بیمه در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش خانه ملت، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بررسی درخواست حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس و کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در خصوص اعمال ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی مجلس ( اجرای ناقص جزء «یک» بند (ج) تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۳۹۹ موضوع حذف انواع دفترچه‌های کاغذی بیمه) با حضور مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی و معاون پارلمانی وزیر بهداشت در نشست امروز ( یکشنبه، 19 بهمن ماه ) کمیسیون بهداشت و درمان خبر داد و گفت: حاجی دلیگانی از وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین تعاون، کار و رفاه اجتماعی سوال کرده بود که چرا موضوع حذف انواع دفترچه‌های کاغذی بیمه که در بودجه سال 99 پیش‌بینی شده و باید اجرا می‌شد اجرا نشده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: این نماینده خواستار اجرای ماده 234 شد که در همین راستا مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی و طاهر موهبتی معاون پارلمانی وزیر بهداشت در نشست امروز حاضر شدند و مسائل مربوطه را مطرح کردند که در نهایت مقرر شد کمیته‌ای تشکیل و بررسی‌های کاملی را انجام داده و دو تا سه هفته دیگر نشستی را برگزار و مباحث مطرح و تصمیم‌گیری شود.

طبق ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس هرگاه حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد. کمیسیون مربوطه نیز حداکثر ظرف مدت ده‌روز موضوع را رسیدگی و درصورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

به موجب تبصره این ماده  چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه‌ قضائیه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها