قوی ترین وزیر پیشنهادی کابینه سیزدهم کیست؟

کد خبر: 1087440

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی بر این باور است چهره‌هایی که از دولت محمود احمدی‌نژاد به کابینه پیشنهادی رئیس‌جمهور منتخب راه پیدا کرده‌اند، تمایلی به ایجاد تعامل با اصلاح‌طلبان در جهت از بین بردن مشکلات کشور نشان نخواهند داد.

قوی ترین وزیر پیشنهادی کابینه سیزدهم کیست؟

کابینه پیشنهادی رئیس‌جمهور برای تشکیل دولت سیزدهم؛ پیش از اتمام مهلت قانونی و در راستای عمل به توصیه مقام معظم رهبری معرفی شد. تحلیل ها و واکنش ها در خصوص عیار افراد معرفی شده نشان دهنده این موضوع است که دولت سیزدهم با افرادی کار خود را آغاز خواهد کرد که برخی از آنها نه تنها در میان مردم، بلکه در بین نخبگان جامعه نیز ناشناخته هستند.

غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب سازندگی نیز بر این عقیده است که دولت معرفی شده از سوی رئیس‌جمهور منتخب ویژگی بارزی ندارد که از هم اکنون بتوان درباره عیار کار کابینه سیزدهم و همچنین توانایی ایشان در حل مشکلات پیش‌ رو نظر داد.

او می گوید در میان اعضای لیست کابینه ای که رئیسی به مجلس معرفی کرده فقط چهره هایی که در دولت احمدی نژاد حضور داشتند آشنا به نظر می رسند اما بقیه شناخته شده نیستند.

در کابینه رئیسی فقط احمدی نژادی ها آشنا به نظر می رسند

غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره شاکله دولت پیشنهادی رئیسی به مجلس برای تشکیل کابینه سیزدهم گفت: بنده شناختی زیادی از اکثریت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم به مجلس ندارم و تنها آشنایی من با کابینه پیشنهادی، محدود به افرادی است که در دولت محمود احمدی‌نژاد حضور داشتند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد شاکله دولت پیشنهادی فاقد توان بالقوه است که بتوان درباره آن صحبت کرد.

اصلاح طلبان آماده کمک به دولت برای حل مشکلات

این چهره شاخص در جریان اصلاحات در مواجهه با این پرسش که آیا احتمال دارد جریان اصلاحات با دولت سیزدهم و وزرای پیشنهادی وارد فاز تعامل شود؟، عنوان داشت: شرایط کنونی در کشور به گونه‌ای رقم خورده که هیچ فردی به خود اجازه کارشکنی در راه دولت جدید نمی‌دهد. از همین جهت اصلاح طلبان نیز این آمادگی را دارند تا در مسیر حل مشکلات کنونی قدم بردارند.

بعید است کابینه پیشنهادی زمینه تعامل با اصلاح طلبان را ایجاد کنند

این عضو شاخص در حزب کارگزاران سازندگی تصریح کرد: به نظر نمی‌رسد کابینه پیشنهادی آقای رئیسی به مجلس، به خصوص افرادی که در دولت محمود احمدی‌نژاد حضور داشتند؛ زمینه تعامل با اصلاح طلبان را ایجاد کنند. زیرا این افراد تنها با مجموعه‌های نزدیک به تفکر خود کار می‌کنند.

کرباسچی در پایان این گفت‌وگو و در خصوص قوی ترین فرد پیشنهادی به مجلس برای ورود به پاستور نیز بیان داشت: قضاوت درباره افراد پیش از ورود به دولت جدید کار دشواری است و باید منتظر ماند و پس از مدتی عملکرد دولت و وزرای مختلف را مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار داد./ خبرآنلاین

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها