حضور وزرای پیشنهادی اقتصاد و اطلاعات در کمیسیون آموزش

کد خبر: 1087558

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به حضور وزرای پیشنهادی اقتصاد و اطلاعات در این کمیسیون گفت: در این جلسه خنثی‌سازی محاصره‌های اقتصادی و راهکارهای افزایش درآمدهای ارزی غیرنفتی مطرح و بررسی شد.

حضور وزرای پیشنهادی اقتصاد و اطلاعات در کمیسیون آموزش

رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست امروز (یکشنبه ۲۴ مرداد) این کمیسیون اظهار داشت: در جلسه امروز سید احسان خاندوزی وزیر پیشنهادی اقتصاد و حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات حضور داشتند و برنامه‌های خود را تشریح کردند.

وی با اشاره به بررسی برنامه‌های گزینه‌ پیشنهادی وزارت اقتصاد در کمیسیون افزود: در این نشست مباحث مختلفی از جمله واردات ارز، خنثی‌سازی محاصره‌های اقتصادی، موضوع مالیات بر درآمد، تمرکز بر هوشمندسازی نظام مالیاتی جهت جلوگیری فرار از مالیات و کمک به مودیان مطرح شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: موضوع اصلاح وضعیت کسب و کار، آسان کردن صدور مجوزها، بحث دارایی‌ها و بدهی‌های دولت، تحول در نظام بیمه، تحول در گمرک و تحول در نظام یارانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حاجی پور گفت: در این نشست راه‌های بالا بردن ارزش پول ملی و موضوع قاچاق کالا نیز مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفت و راهکارهای پیشنهادی آقای خاندوزی بررسی شد.

وی افزود: در خصوص مشارکت بانک‌ها جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سطح کشور و همچنین کسب درآمدهای ارزی از طریق صادرات غیرنفتی بحث و بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: در بخش دوم نشست این کمیسیون حجت الاسلام خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات، برنامه‌هایش را تشریح کرد./فارس

 وزیر پیشنهادی اطلاعات برنامه‌های خود را به کمیسیون عمران مجلس ارائه کرد

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: برنامه وزیر پیشنهادی اطلاعات در کمیسیون بررسی شد.

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون خود اظهار داشت، اظهار داشت: در نشست امروز کمیسیون وزیر پیشنهادی اطلاعات، آقای اسماعیل خطیب شرکت کرده و برنامه های خود را به اعضای کمیسیون ارائه کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت اطلاعات از بدنه وزارت اطلاعات هستند و اشراف کامل بر ماموریت های این وزارتخانه داشته و مورد اقبال این مجموعه است؛ گزینه مناسبی برای تصدی این وزارتخانه است. از سوی دیگر ایشان دارای سوابق ارزشمندی چه در قوه قضاییه و چه در وزارت اطلاعات هستند. باتوجه به بحثی که امروز در کمیسیون عمران صورت گرفت اکثریت قاطع نمایندگان کمیسیون حمایت خود را از ایشان اعلام کردند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها