روسیه: در به رسمیت شناختن طالبان عجله ای نداریم

کد خبر: 1087782

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان با اشاره به اینکه مسکو منتظر رفتارهای آینده طالبان می ماند؛ گفت که کشورش عجله رای برای به رسمیت شناختن این گروه ندارد.

روسیه: در به رسمیت شناختن طالبان عجله ای نداریم

به گزارش تاس، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان، اعلام کرد که مسکو عجله ای برای به رسمیت شناختن حاکمیت طالبان بر افغانستان ندارد.

کابلوف گفت: عجله ای درباره به رسمیت شناختن (طالبان) نداریم. منتظر می مانیم تا ببینیم که این رژیم چگونه رفتار خواهد کرد.

وی همچنین درباره بیانیه طالبان مبنی بر اینکه آنها منتظر واگذاری کامل قدرت هستند و هر گونه فرصت تشکیل دولت موقت را رد کرده اند، گفت: تقصیر چیزی که آنها (طالبان) اکنون می گویند به گردن اشرف غنی (رئیس جمهور سابق افغانستان) به علت تعویق انداختن و امتناع از انجام گفتگوها (با طالبان) به مدت یک سال است. او (اشرف غنی) همه چیز را از دست داده است.

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه با این وجود، جهت ایجاد روابط دوستانه بین مسکو و رهبری جدید در افغانستان، ابراز امیدواری کرد.

کابلوف در این رابطه گفت: این فقط امید من نیست. درباره اش مطمئن هستم. ما روابط را خواهیم ساخت و آن را بر اساس چیزهایی که طی سالها جمع آوری کرده ایم، ایجاد خواهیم کرد.

روز یکشنبه نیروهای طالبان کنترل کامل کابل، پایتخت افغانستان را در دست گرفتند. این در حالی بود که «اشرف غنی» رئیس جمهور پیشین افغانستان پیش از آن به بهانه جلوگیری از «کشتار مردم» به دست نیروهای طالبان از مقام خود استعفا داد و از کشور گریخت./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها