حضور وزیران پیشنهادی ارشاد، صنعت و نفت در کمیسیون شوراها

کد خبر: 1087893

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس از حضور وزیران پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، نفت، راه و شهرسازی و تشریح برنامه های خود در جلسه امروز (دوشنبه) این کمیسیون خبر داد.

حضور وزیران پیشنهادی ارشاد، صنعت و نفت در کمیسیون شوراها

 روح‌الله نجابت با تشریح جلسه امروز کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور اظهار داشت: وزیران پیشنهادی ارشاد، صنعت، معدن و تجارت، نفت، راه و شهرسازی امروز میهمان کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی بودند. 

وی تاکید کرد: نکته اصلی در تعامل با وزیران پیشنهادی این است که آنها پیشنهادهای عملیاتی و قابل سنجش بدهند که ما  بتوانیم وظیفه نظارتی را دنبال کنیم.

نماینده مردم شیراز و ورزقان در مجلس شورای اسلامی درمورد سید رضا فاطمی‌ امین وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: این وزیر پیشنهادی مطابق فرمایشات رهبر معظم انقلاب تاکید جدی بر مردمی کردن حوزه‌های تولید، حمایت از تولید، پشتیبانی تولید و مانع‌زدایی دارد و برنامه‌های وی در حمایت از صادرات محصولات داخلی و حمایت از تولید داخلی به نظر منطبق بود.

وی به حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره و بیان کرد: این وزیر پیشنهادی هم تاکید جدی بر ارتباط با اقشار مختلفی که حوزه مسوولیت وزارت فرهنگ و ارشاد است، از جمله هنرمندان، خبرنگاران و اصحاب رسانه را دارد که از توانایی و سابقه کار وی به نظر می‌رسد می تواند این مهم را انجام دهد.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با یادآوری حضور جواد اوجی وزیر پیشنهادی نفت تصریح کرد: وزیر پیشنهادی نفت هم ۲ قول جدی داد، نخست رساندن صادرات نفت به میزان مطلوب و اینکه تا جایی که امکان دارد از خام‌فروشی ممانعت کند و برنامه‌های جدی در این حوزه دارد و اینکه پوشش گازرسانی را بیش از چیزی که درحال حاضر است حتی در نقاط دوردست دنبال کند.

نجابت با اشاره به حضور رستم قاسمی گفت: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی حسب ماموریت‌های جدی که وجود دارد و تاکیدی که در ساخت مسکن است قول جدی در حوزه ساخت مسکن داد./ایرنا

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

ملی کردن صنعت نشر در اولویت برنامه‌های وزیر ارشاد قرار گیرد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمیسیون متبوع خبر داد و گفت: صنعت نشر کشور باید با استفاده از فناوری های نوین به خودکفایی رسیده و ملی شود.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار سیاسی ایرنا، «عبدالجلال ایری» در گفت و گویی در تشریح نشست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد گفت: محمد مهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در جلسه کمیسیون سوابق و برنامه‌های خود را برای مدیریت وزارت ارشاد ارائه کرده و مورد بحث و بررسی نمایندگان قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اسماعیلی معتقد است که ساختار فعلی وزارت ارشاد ضعیف شده که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و تقویت شود، از طرفی رویکرد جوانگرایی و تدوین برنامه مجزا برای هر استان از نقاط قوت وی بود.

وی افزود: وزیر پیشنهادی وزارت ارشاد همچنین به تغییر ساختار فعلی حوزه‌های فرهنگی و هنری و حذف نگاه قطبی به مسائل فرهنگی و ورزشی و حرکت بر مسیر انقلاب اسلامی و تدوین برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت حوزه سبک زندگی اشاره کرد.

نماینده مردم بندر ترکمن بیان کرد: در ادامه جلسه اعضای کمیسیون عمران مجلس مطالبات، دغدغه‌ها و پیشنهادات خودشان را در خصوص نبود برنامه واحد و جامع فرهنگی در کشور و انتقال فرهنگی بین نسلی مطرح کرده و سپس به موضوع تقویت صنعت نشر کشور اشاره کردند که این موضوع از جمله موارد مورد تاکید وزیر پیشنهادی نیز بوده چرا که وی معتقد بود باید با استفاده از فناوری‌های نوین در صنعت نشر به خودکفایی رسیده و این صنعت را ملی کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها