نظر کمیسیون عمران درباره وزیر پیشنهادی دفاع

کد خبر: 1088251

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: وزیر پیشنهادی دفاع برای احراز آمادگی‌های دفاعی نیروی‌های مسلح و اشراف اطلاعاتی برنامه دارد.

نظر کمیسیون عمران درباره وزیر پیشنهادی دفاع

عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه امروز این کمیسیون اظهار داشت: در نشست امروز وزیر پیشنهادی وزارت دفاع و پشتیبانی حضور یافت.

وی افزود: آقای آشتیانی وزیر پیشنهادی دفاع در این جلسه برنامه خود را درباره با احراز آمادگی‌های دفاعی نیروی‌های مسلح و اشراف اطلاعاتی تشریح کرد.

ایری گفت: با توجه به اینکه وی در کمیسیون عمران حضور داشت برنامه‌های خود را پیرامون مباحث مهندسی نظیر مستندسازی و رفع مشکلات تملک و رفع تعارض املاک، پاک سازی عمومی میادین مین با توجه به اعتبارات 5.5 میلیارد تومانی در سال، بهینه سازی مصرف انرژی و افزایش عمر ساختمان وتاسیسات وزارت دفاع مطرح کرد و سپس نمایندگان نیز در رابطه با خروج پادگان‌ها از شهرها و بازنشستگان نیروهای مسلح، کمک به احداث بیمارستان و استقرار نیروی نظامی در برخی نقاط کشور مطالبی مطرح کردند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: در ادامه جلسه سجادی وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت ورزش و جوانان در کمیسیون عمران حاضر به بیان رزومه کاری و سوابق اجرایی و ورزشی خود پرداخت.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پس از توضیحیات وزیر پیشنهادی ورزش نمایندگان نیز سوالات خود را مطرح کرده که آقای سجادی به آنها پاسخ داد./فارس

لزوم پایش تحولات فناورانه دفاعی در سطح جهان و رسیدن به فناوری‌های نوین

وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ما باید بتوانیم تحولات فناورانه دفاعی را در سطح جهان پایش کنیم و این پایش باید منجر به رسیدن به فناوری‌های نوین و در نهایت غافلگیری دشمنان قسم خورده نظام اسلامی شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت دفاع؛ امیر سرتیپ محمدرضا قرایی آَشتیانی، وزیر دفاع پیشنهادی دولت سیزدهم با حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان برنامه های خود بر مدیریت یکپارچه زنجیره های ارزش صنعت دفاعی به منظور هم افزایی ظرفیت ها و حذف موازی کاری های غیر ضرور در سطوح صنایع وزارت، نیروهای مسلح و ظرفیت های ملی، حسب تدابیر ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد.

 وی افزود: رصد و پایش عملکرد محصولات در میادین عملیاتی مبتنی بر ملاقات محصول و حضور در رزمایش ها به منظور شناسایی و رفع عیوب محصولات و کشف ایده های نوآورانه در خلق سامانه های جدید، مورد توجه خواهد بود.  

وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم تصریح کرد: توسعه همکاری های فناورانه در سطح بین الملل با راهبرد توسعه درون زا و برون نگر و کاهش زمان دستیابی به محصولات، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سرتیپ آَشتیانی اضافه کرد: ما باید بتوانیم تحولات فناورانه دفاعی را در سطح جهان پایش کنیم و این پایش باید منجر به رسیدن به فناوری ها نوین و در نهایت غافلگیری دشمنان قسم خورده نظام اسلامی شود.

وی ادامه داد: به کارگیری توانمندی کلیه نهادهای دانشی، تحقیقاتی و صنعتی کشور در زنجیره ارزش نوآوری دفاعی با مشارکت راهبردی و برقراری روابط بلند مدت و پایدار، از برنامه های وزارت دفاع خواهد بود.

وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم یادآور شد: تجمیع نیازهای بخش دفاعی و بخش غیر دفاعی و بازار صادراتی از اهمیت بسزایی برخوردار است و این تجمیع نیازها باید به بومی سازی و افزایش تیراژ تولید و کاهش قیمت تمام شده منجر شود.

وی ادامه داد: توسعه زیر ساخت های آزمایشگاهی جهت تکمیل نیازمندی های آزمون تحقیقات و تولید از اولویت های مهم وزارت دفاع است.

 سرتیپ آَشتیانی در پایان بر  ارتقاء سطح بهره گیری از شبکه همکاران صنعتی و تحقیقاتی در حوزه های تحقیقات و تولید فناوری محصولات مواد و قطعات، تاکید کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها