فردا گزارش می‌دهد؛

موعد خدمت‌رسانی بدون توقف

کد خبر: 1088627

تا کمتر از یک هفته دیگر دولت سیزدهم مستقر می شود و موعد خدمت رسانی بدون توقف به مردم فرا می رسد.

موعد خدمت‌رسانی بدون توقف

گروه سیاسی فردا: گرچه سیدابراهیم رئیسی از 12 مردادماه رسما سکان امور اجرایی کشور را به دست گرفت و معاون اول و رئیس دفتر خود را منصوب کرد اما همچنان با هیأت وزیران دولت حسن روحانی کارها را جلو می برد و منتظر است تا مجلس جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی را برگزار و کابینه جدید رسما مستقر شود.

این روزها در اظهارنظرهای عمومی برخی پالس‌ها مشاهده می شود که گویی تفاوتی بین دولت روحانی و سیدابراهیم رئیسی نیست؛ حتی برخی منتقدان پا را فراتر گذاشته اند می گویند اوضاع بدتر شده است که بهتر نشده اما آنها یک نکته مهم را درنظر نمی گیرند و آن اینکه هنوز دولت سیزدهم مستقر نشده است. این موضوعی است که احمد کریمی اصفهانی دبیرکل انجمن های اسلامی اصناف و بازار نیز با اشاره به پاره ای انتقادها به نوسان قمیت ارز می گوید «هنوز دولت آقای رئیسی کامل مستقر نشده است. امیدواریم مجلس هرچه سریعتر بررسی وزرای پیشنهادی را انجام و درباره آنها دهد تا دولت بتواند عملا وارد حوزه اجرا شود و به وعده هایش عمل کند.»

از طرفی شروع زودهنگام انتقادها از یک واقعیت حکایت می کند و آن اینکه توقع و انتظار عمومی از دولت سیزدهم بسیار بالاست و این نگرانی وجود دارد که دوره گذار برای استقرار دولت از طرف جامعه برداشت به ناکارآمدی شود بنابراین نخبگان، متخصصان امر و سیاسیون وظیفه دارند که سطح توقعات عمومی را واقعی کنند. محمدحسن آصفری عضو فراکسیون اکثریت مجلس معتقد است «برگرداندن قیمت ها در کوتاه مدت کار ساده ای نیست ولی باید جلوی حادشدن مشکلات در کوتاه مدت گرفته شود و خیلی نمی‌توان مردم را معطل کرد. به ویژه در موضوع مبارزه با کرونا مردم توقع دارند که دولت به جد ورود و با واکسیناسیون عمومی این اپیدمی را از کشور دور کند.» این روزها بیان صحبت هایی از این دست نشان می دهد که اصولگرایان نیز این موضوع را متوجه شدند و ضمن امید دادن به جامعه، تلاش می کنند نگاه واقع بینانه ای را درباره حل مشکلات و مسائل کشور برای جامعه ترسیم کنند.

البته سطح مشکلات کشور آنقدر حاد است که گاهی سیاسیون نیز در اولویت بندی آنها برای رسیدگی دچار تشتت نظر و دیدگاه می شوند. اتفاقی که بعد از معرفی رسمی وزرای پیشنهادی افتاد، در همین راستا تحلیل و ارزیابی می شوند. هر گروه از نمایندگان براساس تخصص و دغدغه خود به نقد و ارزیابی کابینه پرداخت تا جایی که برخی رسانه ها معتقدند 9 وزیر برای اخذ رأی اعتماد در لب مرز هستند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره کابینه دولت سیزدهم گفت «از شعارهایی که آقای رئیسی در زمان انتخابات داد، انصافا انتظار کابینه ای قوی تر از این کابینه را داشتیم. با این وجود خواهشم از مجلس آن است که با تساهل و تسامح بیشتری کابینه را بپذیرد تا دولت کار خودش را آغاز کند چون بعدها به مرور می توان کابینه را ترمیم کرد.»

این حقیقت غیرقابل انکار است که اگر تکمیل استقرار دولت زمان بر شود، در این مقطع زمانی آسیب های جدی متوجه کشور خواهد شد. قطعا رئیس جمهور اختیار لازم را برای انتخاب همکارانش دارد و با هدف ایجاد حداکثر هماهنگی بین اعضای کابینه چنین ترکیبی را انتخاب کرده و او است که باید در مقابل تصمیمات و عملکرد دولت پاسخگو باشد. محمدعلی پورمختار فعال سیاسی اصولگرا گفت «مسئول هماهنگی تیم اقتصادی شخص رئیس جمهور است. برعکس رئیس جمهور قبلی این روزها شاهد هستیم آقای رئیسی در صحنه حضور دارد، فعال است، به حوزه های مختلف سرکشی می کند، بر همین اساس وظیفه رئیس جمهور است که اگر اختلافی وجود دارد یا تناقض در سیاستگذاری توسط وزارتخانه های اقتصادی دیده می شود، وقت بگذارد و مسئله را حتی شده به شکل دستوری حل کند. اگر نیاز است دولت مصوبه ای داشته باشد این کار انجام شود یا اگر نیاز به اصلاح قانون است با سرعت از طریق مجلس موضوع دنبال شود.»

امروز شرایط کشور به گونه ای نیست که رئیس جمهور مملکت را رها کند. قطعا رئیسی متوجه این مسئله هست بنابراین او و کابینه اش قطعا کار را خیلی جدی خواهند گرفت و مجلس نیز با روحیه انقلابی پروسه خدمت‌رسانی بدون توقف دولت به مردم را دنبال می کند تا در صورت نیاز به تصویب قانون یا ترمیم کابینه کمک های لازم را در این امر انجام دهد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها