خبرخوش امیر سرتیپ نصیرزاده درباره ساخت پهپاد «کمان ۱۹»

کد خبر: 1089019

فرمانده نیروی هوایی ارتش از ساخت پهپاد جدید نهاجا با نام کمان ۱۹ در جهت اجرای ماموریت خاص در نیروی هوایی خبر داد.

خبرخوش امیر سرتیپ نصیرزاده درباره ساخت پهپاد «کمان ۱۹»

به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» فرمانده نیروی هوایی ارتش در مصاحبه با دفاع‌پرس، در خصوص توان رزمی کشور در حوزه پهپاد گفت: کشور ما به‌ویژه سازمان‌های نیروهای مسلح در حوزه پهپاد بسیار خوب عمل کرده‌اند؛ نیروی هوایی نیز که در عرصه هوا حضور دارد، بالطبع در حوزه پهپاد بر لبه تکنولوژی و فناوری حرکت می‌کند.

وی در خصوص آخرین وضعیت ساخت پهپادهای سری «کمان» این نیرو اظهار کرد: پهپاد کمان ۱۲ را که پیش از این ساخته بودیم  در برخی از رزمایش‌ها مورد استفاده قرار دادیم. کمان ۲۲ نیز مراحل پایانی را طی می‌کند و ان‌شاءالله به‌زودی پرواز خواهد کرد؛ پهپاد جدید نیروی هوایی، پهپادی با نام «کمان ۱۹» است که با در نظر گرفتن یک مأموریت خاص هم‌اکنون در حال ساخت است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه ما در حوزه پهپاد در قالب نیازهای‌مان حرکت می‌کنیم و هیچ مرزی را در این رابطه برای خود نمی‌شناسیم، افزود:  کمان ۲۲ از مداومت پروازی و برد بالایی برخوردار است و در حوزه حمل محموله رزمی و شناسایی و مراقبتی هم از قابلیت‌های ویژه‌ای برخوردار است؛ همچنین پهپاد کمان ۱۹ یک پهپاد بلندپرواز با یک موتور خاص است که بیشتر در حوزه شناسایی به کار گرفته خواهد شد./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها