پرتره

سخنگوی جدید را بشناسید

کد خبر: 1090130

ذبیح‌الله خداییان به عنوان سخنگوی قوه قضاییه منصوب شد.

سخنگوی جدید را بشناسید

گروه سیاست سایت فردا – سیدابراهیم رئیسی که از قوه قضاییه به پاستور عزیمت کرد، سخنگوی قوه را هم با خود برد و در جایگاه رئیس دفتر رئیس جمهور قرار دارد. برای همین انتظارها ادامه داشت تا معلوم شود که حجت‌الاسلام اژه‌ای به عنوان قاضی القضات جدید مسئولیت سخنگویی دستگاه قضا را به چه کسی می‌سپارد. 

او همین امروز بالاخره تکلیف را مشخ و طی حکمی ذبیح الله خداییان که پیش‌تر معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بود را به عنوان سخنگوی منصوب کرد.

بیوگرافی 

آنطور که مرکز رسانه قوه قضاییه درباره خداییان توضیح داده است، او در خانواده‌ای مذهبی، کشاورز و البته تحصیل‌کرده در شهرستان خرم آباد لرستان به دنیا آمده است. دانش آموز برتر بوده و چند سالی را هم جهشی خوانده است. همین جهشی‌خواندن‌ها هم سبب شد که درست همان وقتی که دانشگاه‌ها به خاطر انقلاب فرهنگی تعطیل بود دیپلم بگیرد و ناگزیر راهی مرکز تربیت معلم شود. بعدتر که دانشگاه‌ها باز شد حقوق خواند و تا دکتری هم پیش رفت. تخصصش‌ هم حقوق کیفری و جرم شناسی است. 

سوابق 

 بعد از سال 70 که کارآموزی قضایی را با رتبه اول تمام کرده، دادیار شده و بعد از طی سلسله مراتب به سمت‌هایی از جمله معاونت دادستان، ریاست شعبه دادگاه بدوی، ریاست دادگاه تجدیدنظر، دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان، معاونت قضایی رئیس کل دادگستری استان، قائم مقامی رئیس کل دادگستری استان و نهایتا ریاست کل دادگستری استان‌های لرستان و فارس رسیده است. او معاون حقوقی قوه قضاییه هم بوده است. به اضافه اینکه پیش از سخنگو شدن ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را هم به عهده گرفته بود.

خداییان همچنین نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان جهانی مالکیت معنوی است. درباره این سازمان شاید ندانید لذا لازم به توضیح است که این یکی از ۱۶ آژانس تخصصی سازمان ملل می‌باشد.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها