نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «فردا» با محمدکاظم انبارلویی

تصمیم‌های رئیسی و دولتش باید با پیوست عدالت باشد

کد خبر: 1091421

محمدکاظم انبارلویی گفت: دولت باید بتواند انسجام درونی خود را حفظ کند و دیگر شاهد آن نباشیم که وزرا باهم سر سازگاری نداشته باشند. آنها باید با هماهنگی کامل جلوی قانون‌گریزی و فساد را بایستند.

تصمیم‌های رئیسی و دولتش باید با پیوست عدالت باشد

گروه سیاست فردا: ایجاد همگرایی ملی یکی از مهم‌ترین نیازهای امروز ایران است و در این راستا دولت سید ابراهیم رئیسی باید بکوشد تا علاوه بر حل مشکلات کشور، اعتماد عمومی را به دستگاه اجرایی را نیز احیا کند. اما این مهم با چه سازوکارهایی محقق می‌شود؟

محمدکاظم انبارلویی درباره این موضوع به «فردا» گفت: «مقام معظم رهبری در سخنان اخیرشان خطاب به اعضای دولت راهکارهای مهمی برای احیای اعتماد عمومی به دولت را مطرح کردند؛ از جمله آنکه دولتی‌ها بی‌واسطه با مردم سخن بگویند و سخنان مردم را بشنوند و جلوه مردمی‌بودن را در دولت به وجود آورند و پشت میزنشینی را ترک کنند و به شیوه مردم عادی زندگی کنند و دست از زندگی‌های اشرافی بردارند».

او ادامه داد: «اکنون لازم است که روحیه انقلابی در مدیران به وجود آید تا بتوانند پاسخگوی مطالبان مردم باشند. مدیران در سال‌های گذشته فاقد روحیه جهادی و انقلابی بودند و مردم هم نسبت به مجموعه دولت بی‌اعتماد شدند. حالا وقت آن است که دولت آقای رئیسی در هر مصوبه، آیین‌نامه‌ای و به طور کلی در هر تصمیمی عدالت را در نظر داشته باشد و عدالت پیوست تمام تصمیم‌ها باشد؛ نکته‌ای که رهبر انقلاب هم به درستی به آن اشاره کردند و دیگر این‌طور نباشد که طبقات محروم در پی تصمیمات مسئولان پایمال شوند».

این فعال سیاسی درباره وعده‌های مسئولان هم بیان کرد: «مسئولان باید وعده‌های راستین به مردم بدهند و بر اساس فرمایش رهبر انقلاب برای وعده‌های خود روزشمار تعیین کنند و اگر هم نتوانستند به وعده خود عمل کنند از مردم عذرخواهی کنند».

او همچنین اظهار کرد: «دولت باید بتواند انسجام درونی خود را حفظ کند و دیگر شاهد آن نباشیم که وزرا باهم سر سازگاری نداشته باشند. آنها باید با هماهنگی کامل جلوی قانون‌گریزی و فساد را بایستند. اگر همه اینها وجود داشته باشد می‌توان امید داشت که اعتماد عمومی به دولت احیاء شود».

انبارلویی در پاسخ به این پرسش که آیا چنین توانایی در دولت فعلی دیده می‌شود، تصریح کرد: «کارنامه آقای رئیسی و برخی وزرا نشان می‌دهد که این توانایی را دارند و ما هم امیدواریم بتوانند به رهنمودهای رهبر انقلاب عمل کنند».

او در پایان گفت: «دولت باید برای حل مشکلات عدیده کشور سیاست‌های اقتصادی موقتی را کنار بگذارد و با هماهنگی عمل کند و اگر احیانا اختلافی به وجود آمد بر اساس توصیه رهبر انقلاب، اختلاف‌ها را به جامعه منتقل نکند تا در نهایت در فضایی منطقی مشکلات کشور حل شود».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها