نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «فردا» با سیدرضا اکرمی

دولت برای احیای اعتماد بیشتر بشنود، کمتر حرف بزند، صادقانه رفتار کند

کد خبر: 1091498

آنچه شدنی، میسور و ممکن است، باید در حرف ها و کلام مسئولان اجرایی بیان شود والا کلی گویی و ایده‌آل سخن گفتن زیاد در برنامه ها و قوانین آمده اما در مقام عمل برخی نشدنی و برخی دیرشدنی است.

دولت برای احیای اعتماد بیشتر بشنود، کمتر حرف بزند، صادقانه رفتار کند

گروه سیاسی فردا: اعضای کابینه دولت سیزدهم با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند، در این دیدار بر اهمیت توجه دولت به موضوع احیای اعتماد عمومی تأکید شد.

حجت الاسلام سیدرضا اکرمی در گفتگو با فردا درباره چگونگی احیای اعتماد عمومی توسط دولت سیزدهم گفت: در میان مردم بودن و حرف مردم را شنیدن باید در دستورکار همه اعضای دولت باشد و ادای این فرضیه تنها به رئیس جمهور محدود نشود. از معاون اول گرفته تا وزرا باید با مردم، نخبگان و فرهیختگان ارتباط بگیرند و حرف های آنها را بشنوند. آنها باید بیشتر حرف های مردم را بشنوند و کمتر حرف بزنند. خدا دو گوش داده است برای شنیدن و یک زبان داده برای گفتن، مسئولان باید بیشتر گوش کنند و به مقدار نیاز سخن بگویند.

وی افزود: آنچه شدنی، میسور و ممکن است، باید در حرف ها و کلام مسئولان اجرایی بیان شود والا کلی گویی و ایده‌آل سخن گفتن زیاد در برنامه ها و قوانین آمده اما در مقام عمل برخی نشدنی و برخی دیرشدنی است. به عبارت دیگر مسئولان اجرایی نباید توقع اضافی ایجاد کنند. در مناظرات کاندیداها بارها مشاهده شد که آنها به توقعات مردم دامن زدند و بی جهت بر بار مشکلات افزودند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به ظرفیت های مختلف کشور در حوزه های زیرزمینی، رو زمینی و آسمانی اظهار کرد: باید به مردم توجه داد و آنها را تشویق کرد که این ظرفیت ها را بالفعل کنند یکی از صنایعی که هنوز جا دارد در کشور توسعه پیدا کند، صنعت بازیافت پسماند است.

وی با اشاره به اهمیت اولویت بندی در رسیدگی به کارها و امور کشور افزود: مسئولان دولت باید از کارهای سهل شروع کنند و به امور سخت برسند، نه آنکه از سخت شروع کنند اما به سهل هم نرسند. موضوع مهم بعدی برای احیای اعتماد مردم صداقت و شفافیت و توجه به واقعیات است.

اکرمی گفت: اکتفا هم به رده خاصی نشود مسئولان در همه رده ها از فرماندار گرفته تا وزیر با انجام امور یادشده باید دست به دست هم بدهند تا اعتماد عمومی به حداکثر برسد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها