فداحسین مالکی:

وزارت خارجه مسئول توسعۀ تجارت خارجی و دیپلماسی اقتصادی است

کد خبر: 1091716

دیپلماسی و بخش اقتصادی حلقه مفقودۀ سیاست خارجی ماست. اگرچه ما به‌صورت شکلی بخشی را به‌عنوان بخش اقتصادی در حوزۀ سیاست خارجی داریم، اما این بخش در سال‌های گذشته فعال نبوده و ما اقدام خاصی را در حوزۀ اقتصادی در دستگاه دیپلماسی شاهد نبوده‌ایم

 وزارت خارجه مسئول توسعۀ تجارت خارجی و دیپلماسی اقتصادی است

 فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: «دیپلماسی و بخش اقتصادی حلقه مفقودۀ سیاست خارجی ماست. اگرچه ما به‌صورت شکلی بخشی را به‌عنوان بخش اقتصادی در حوزۀ سیاست خارجی داریم، اما این بخش در سال‌های گذشته فعال نبوده و ما اقدام خاصی را در حوزۀ اقتصادی در دستگاه دیپلماسی شاهد نبوده‌ایم».

 «این درحالی است که ما با پانزده کشور هم‌مرز هستیم و، علاوه‌بر این، ما قدرت‌های منطقه‌ای همچون روسیه، چین، و هند را داریم که می‌توانیم ارتباطات گسترده‌ای با آن‌ها داشته باشیم».

 «ما در فراکسیون استان‌های مرزی اقدامات و تلاش‌های زیادی را برای بهره‌گیری از ظرفیت مجلس به‌منظور گسترش روابط اقتصادی با کشورهای همسایه داشته‌ایم».

«در نشستی که با وزرای صنعت، اقتصاد، کشور، امور خارجه،‌ راه، و نفت دولت فعلی در فراکسیون استان‌های مرزی داشتیم بر گسترش روابط اقتصادی با کشورهای همسایه تأکید شد، و بنا شد تا وزارت امور خارجه بستر لازم را برای توسعه این روابط ایجاد کند».

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها