پرتره

معاون سیاسی جدید

کد خبر: 1092753

محمدباقر خرمشاد معاون سیاسی وزیر کشور شد.

معاون سیاسی جدید

گروه سیاست سایت فردا - دولت کار خود را شروع کرده و وزرا نیز یکی یکی معاونان خود را انتخاب می‌کنند. یکی از مهم‌ترین معاونت‌ها اما معاونت سیاسی در وزارت کشور است و آنطور که شبکه خبر گزارش کرده حالا دیگر تکلیفش معلوم است. 

احمد وحیدی، وزیر کشور رئیسی، محمدباقر خرمشاد را به این سمت برگزیده است. برای اینکه جناب خرمشاد را بهتر بشناسید اما باید بگوییم که متولد سال 1342 است و در گنبد کاووس به دنیا آمده است.  اولش دیپلم ریاضی گرفت اما بعدتر منصرف شد و به سوی علوم انسانی رفت. در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، در دانشگاه امام صادق علوم سیاسی خواند و بعد هم به خارج فت تا در دانشگاه لیون فرانسه یک بار دیگر کارشناسی ارشد علوم سیاسی بگیرد، این بار با گرایش سیاست تطبیقی. دکتری را هم در همان دانشگاه و در رشته جامعه‌شناسی سیاسی گفت. 

 خرمشاد مدتی به عنوان معاون آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه ایران فعال بود و در سال 1389 هم به عنوان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منصوب شد.

او سوابق اجرایی دیگری هم دارد. مثلا معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، عضویت در هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی‌ دانشگاه علامه طباطبایی‌ تهران، معاونت پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی، معاونت آموزشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی، مسئول دفتری مطالعات سیاسی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، عضویت شورای علمی مجلات پژوهشی «علوم سیاسی»، «اندیشه انقلاب اسلامی ایران»، «پژوهش حقوق و سیاست»، «دانش سیاسی»، «رهیافت سیاسی و بین‌المللی»، «پژوهش و مجلس»، «نامه دولت اسلامی» و همچنین دبیری جشنواره بین المللی فارابی، همایش بین‌المللی مردم‌سالاری دینی و جشنواره ملی توسعه اجتماعی .

البته خرمشاد آثار و تالیفاتی هم دارد. ضمن اینکه به زبان‌های فرانسه، انگلیسی، عربی، ترکمنی و ترکی استامبولی مسلط است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها