«فردا» گزارش می‌دهد

نا‌امیدی در جبهه اصلاح‌طلبی

کد خبر: 1094690

علی صوفی می‌گوید که حتی اگر دولت و مجلس هم خوب عمل نکنند، مردم سراغ اصلاح‌طلبان نخواهند رفت!

نا‌امیدی در جبهه اصلاح‌طلبی

گروه سیاست سایت فردا – انتخابات تمام شد و رفت. حالا برای اصولگرایان که دولت و سایر قوا را در اختیار دارند، وقت کار و عمل به وعده‌ها و برای اصلاح‌طلبان که به دلایل عدیده‌ای مثل نارضایتی مردم باختند، وقت بازیابی توان و احیای سرمایه اجتماعی است.

برخی از رسانه‌ها و سیاسیون دلشان را به احتمال ضعیف عملکردن دولت خوش کرده‌اند و تصور می‌کنند که اگر دولت رئیسی در عمل به وعده‌های موفق نباشد یا تاخیر داشته باشد، زمینه بازگشت به اصلاح‌طلبان در جامعه فراهم خواهد شد! احتمالا در راستای همین رویکرد است که مدام برای افزایش توقعات کوشیده و به افکار عمومی القا می‌کنند که دولت باید ظرف دو، سه ماه و در کوتاه مدت یک تحول محسوس ایجاد کند؛ آن هم درحالی که خودشان می‌دانند در هشت سال گذشته چه کردند و کشور با چه حجم از مشکلات داخلی و خارجی مواجه است.

امکان توفیق دولت محل این بحث نیست پس از آن می‌گذریم. سوال اینجا است که آیا ناکامی فرضی دولت کمکی به اصلاح‌طلبان می‌کند تا با ابزار نقد وضع موجود یک بار دیگر توجه جامعه را جلب کرده  محبوبیت سابق را به دست آورند؟! 

علی صوفی، دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات بر این باور است که نباید امیدوار باشیم اگر این دولت یا مجلس خوب عمل نکرد مردم به سراغ اصلاح طلبان بیایند! او در مصاحبه‌ای با «خبر آنلاین» اگرچه سعی می‌کند که ریزش سرمایه اجتماعی را عام‌تر از جریان اصلاحات دیده و به مجموعه حاکمیت نسبت بدهد، می‌گوید که به بهبود وضعیت جریان سیاسی متبوع خود امیدی ندارد. 

صوفی می‌گوید: «ما بعد از دوران احمدی‌نژاد، بزرگترین شعارمان، جنگ عملکردها بود؛ یعنی اصلاح طلبان، عملکرد احمدی نژاد اعم از قطعنامه هایی که علیه ما تصویب کردند، خطری که کشور را از نظر جنگ تهدید می‌کرد و تحریم‌ها را بیان می کردند و در مقابل، عملکرد آقای خاتمی در زمینه شاخص های اقتصادی، نرخ بیکاری و تورم و اوضاع بین المللی را بیان می کردیم. این دو عملکرد را در کنار هم قرار می دادیم و به مردم می گفتیم که قضاوت کنند آیا ما می توانیم بهتر به شما خدمت کنیم یا جریان روبرو؟ طبیعتا مردم آمدند و به آقای روحانی غیراصلاح طلب رأی دادند و او را به آنها ترجیح دادند. اما الان چه چیزی برای گفتن داریم؟ آیا می توانیم به عملکرد فراکسیون امید یا عملکرد دولت آقای روحانی استناد کنیم؟ اصلا همین عملکردها باعث دلسردی مردم شده است و حتی به صندوق رأی هم بی اعتنا شوند. بنابراین چیزی باقی نمی ماند که ما امیدوار باشیم که اگر این دولت یا مجلس خوب عمل نکرد مردم به سراغ اصلاح طلبان بیایند. من فکر می‌کنم مردم اصلا سراغ هیچ کدام از این گزینه‌های داخلی نخواهند رفت. »

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها