در گفت‌وگو با «فردا» مطرح شد

علی صوفی: ممکن است از مهرعلیزاده حمایت کنیم/ همتی رأی‌آور نیست و اصلاحات از او حمایت نمی‌کند/ کارگزاران همیشه راه خود را رفته است

کد خبر: 1070695

علی صوفی گفت: حزب کارگزاران در راستای منافع خود از آقای همتی حمایت می‌کند و ممکن است بازهم تک‌روی کند.

علی صوفی: ممکن است از مهرعلیزاده حمایت کنیم/ همتی رأی‌آور نیست و اصلاحات از او حمایت نمی‌کند/ کارگزاران همیشه راه خود را رفته است

گروه سیاست فردا: غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران در یادداشتی در روزنامه سازندگی به طور صریح و علنی اعلام کرد که کارگزاران از عبدالناصر همتی حمایت می‌کند اما تا اینجای کار به جز کارگزاران حزب دیگر اصلاح‌طلبان راضی به حمایت از همتی نشده‌اند.

علی صوفی، دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات و فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره این موضوع به «فردا» گفت: «اینکه یک حزب از نامزد حزبی خود حمایت کند، طبیعی است و حتی اینکه یک حزب دیگر هم هم‌نظر او شود، دور از ذهن نیست. اکنون حزب کارگزاران در راستای منافع خود عمل می‌کند و در این هزینه و فایده به این نتیجه رسیده است که باید پشت آقای همتی بایستد. اما اینکه جمیع اصلاح‌طلبان در قالب جبهه اصلاحات خود را هزینه فردی کنند که رأی‌آوری‌اش محل تردید است، منطقی نیست و تا این لحظه موضع جبهه اصلاحات ایران همان است که در بیانیه بعد از اعلام نتایج صلاحیت‌ها منتشر شد».

او درباره دلایل عدم حمایت جبهه اصلاحات از همتی بیان کرد: «جبهه اصلاحات تجربه انتخابات مجلس یازدهم را دارد  که در نهایت دیدیم یک حزب به طور مستقل لیست خود را داد. همچنان ما باور داریم اگر نامزدی شاخص وجود نداشته باشد، نباید اعتبار اصلاحات خرج او شود و حال ممکن است برخلاف این نظر یک حزب مانند کارگزاران راه خود را پیش بگیرد. حتی به فرض که اگر اصلاحات بخواهد از آقای همتی حمایت کند، او باید تابع پیمان‌ها و اصول اصلاح‌طلبان باشد؛ از سوی دیگر قابلیت رأی‌آوری داشته باشد. در غیر این صورت از او حمایت نمی‌شود».

او ادامه داد: «اگر فردی واقعا اصلاح‌طلب باشد و هدفش علاوه بر تحقق منافع ملی اعتلای جبهه اصلاحات باشد، اصلاح‌طلبان از همه امکاناتشان به نفع او استفاده می‌کنند؛ ولو هزینه هم بدهند. مثلا شما ببینید که در سال76 همه نیروهای جناح چپ از آقای خاتمی حمایت کردند زیرا او را خود می‌دانستند و حتی در آن شرایط کسی هم تصور نمی‌کرد که آقای خاتمی بتواند پیروز شود؛ بنابراین امروز هم اگر کسی واقعا اصلاح‌طلب باشد و در راستای اندیشه‌های اصلاح‌طلبانه گام بردارد از منظر هویتی از او حمایت می‌شود اما تا امروز جبهه اصلاحات بر فرد خاصی به این نتیجه نرسیده است».

او در پاسخ به این پرسش که چرا از محسن مهرعلیزاده حمایت نمی‌شود، اظهار کرد: «آقای مهرعلیزاده اتفاقا عضو شورای مرکزی حزب ما، یعنی حزب پیشرو اصلاحات است اما ما تا اینجای کار از او حمایت نکرده‌ایم زیرا نمی‌خواهیم خارج از چارچوب‌های اصلاحات کاری بکنیم و اگر آقای مهرعلیزاده بتواند شرایط لازم را به دست آورد و مجموع اصلاح‌طلبان را قانع کند، ممکن است از او حمایت کنیم».

صوفی در پایان گفت: «به هر حال در این بین بعضی احزاب مانند کارگزاران تک‌روی می‌کنند که عجیب هم نیست زیرا دیدیم که این حزب در انتخابات مجلس یازدهم در سال98 هم جدای از جبهه اصلاحات تصمیم گرفت و راه خود را رفت و هیچ بعید نیست در این دوره هم همان مشی را پیش بگیرد».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها