«فردا» گزارش می‌دهد

آملی لاریجانی ماندنی شد

کد خبر: 1097131

صدور حکم انتصاب محمدباقر ذوالقدر به عنوان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی آملی لاریجانی به گمانه‌زنی‌ها درباره حاشیه‌نشینی او پایان داد.

آملی لاریجانی ماندنی شد

گروه سیاست سایت فردا – در هفته‌های اخیر و بعد از استعفای آیت‌الله آملی لاریجانی از شورای نگهبان شاهد گمانه‌زنی‌ها و تحلیل‌هایی حول محور حاشیه نشینی او و حتی افول براداران لاریجانی بودیم. رسانه‌های مختلف با اشاره به اختلافاتی که اخیرا میان آملی لاریجانی و اعضای شورای نگهبان ایجاد شده بود، خاصه در فرایند بررسی صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات 1400 و رصد صلاحیت علی لاریجانی؛ به این نتیجه رسیده بودند که بعد از آن واکنش و نامه تند کار به استعفا رسیده و این یعنی آغاز فصل حاشیه نشینی! 

در تداوم همین نگاه بود که شایعه کناره‌گیری وی از مجمع تشخیص مصلحت نظام و حتی هجرت به نجف هم مطرح شد. این حرف‌ها هنوز ادامه داشت که خبر رسید محسن رضایی هم از دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام استفعا داده و رهبری هم پذیرفته‌اند. 

خیلی زود اما خبر رسید که آملی لاریجانی طی حکمی محمدباقر ذوالقدر را به عنوان جایگزینی رضایی منصوب کرده است. این خبر اما هم قدر که به خاطر جایگاه ذوالقدر حائز اهمیت بود، به خاطر اقدام آملی لاریجانی هم مورد توجه بود. 

شاهد آنکه «کیهان» آن را مصداق ماندنی شدن رئیس مجمع در جایگاه خود و پایان همه حواشی پیش آمده دانست. 

این روزنامه اصولگرا با تاکید بر اینکه «صدور حکم رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای دبیر جدید مجمع، رسانه‌های زنجیره‌ای و بیگانه را سنگ روی یخ کرد» نوشت: «برخی رسانه‌های وابسته به افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی مانند شرق، همدلی، آرمان، اعتماد، جماران و... به همراه برخی رسانه‌های بیگانه، ظرف چند ماه گذشته به تلویح و تصریح چنین اتکا کرده بودند که آیت‌الله آملی لاریجانی از ریاست مجمع استعفا کرده و یا استعفا خواهد کرد و قصد عزیمت به نجف را دارد. حتی دیروز هم روزنامه‌های آرمان و شرق مجددا ناپرهیزی کردند و روزنامه آرمان تیتر زد؛ «سیدناصر قوامی: به آملی لاریجانی دستور دادند استعفا دهد» و سپس در تیتر اصلی نوشت: خداحافظی صادق لاریجانی با مجمع؟ شرق هم از قول قوامی مدعی شد معلوم نیست آملی لاریجانی از شورای نگهبان استعفا داد یا به او دستور داده شد استعفا دهد. با این وجود فضاسازی‌های مغرضانه، دیروز آقای آملی لاریجانی به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حکم دبیری مجمع را برای آقای ذوالقدر صادر کرد که در واقع نشانه دروغ بودن رسانه‌های بیگانه و دنباله‌های داخلی آنها بود.»


 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها