درخواست نماینده مجلس از تیم اقتصادی دولت

کد خبر: 1097550

عضو هیأت رئیسه مجلس، بر ضرورت استقرار سامانه‌های هوشمند کنترل بازار تأکید کرد و گفت: برخی از این سامانه‌ها مستقر شده‌اند و برخی دیگر هنوز تکمیل نشده‌اند و به صورت پراکنده و جزئی عمل می‌کنند، لذا ضروری است که همه این سامانه‌های هوشمند، مستقر شده و بهم متصل شوند.

درخواست نماینده مجلس از تیم اقتصادی دولت

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در خصوص راهکارهای ثبات در بازار و منطقی‌سازی قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، اظهار داشت: به نظر می‌رسد در این زمینه تیم اقتصادی دولت باید هماهنگ باشد و با برنامه‌ریزی منسجم، افق روشنی را پیش روی مردم قرار دهد.

وی افزود: برای آنکه تیم اقتصادی دولت تصمیمات منسجم و منطقی‌تری بگیرد، ضروری است به طور منظم با صاحبان فکر و ایده و نخبگان دانشگاهی جلسات کارشناسی داشته باشند و به جمع‌بندی مناسبی برای اعمال روش‌های علمی برسند؛ در گام بعدی، همه این برنامه‌ها باید به طور منسجم و هماهنگ عملیاتی شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال، اگر 10 برنامه در دست اقدام است، باید ترتیب و توالی این برنامه‌ها مشخص باشد تا از ناهماهنگی و بهم‌ریختگی در اجرای برنامه‌ها جلوگیری شود.

حاجی دلیگانی همچنین بر ضرورت استقرار سامانه‌های هوشمند کنترل بازار تأکید کرد و گفت: برخی از این سامانه‌ها مستقر شده‌اند و برخی دیگر هنوز تکمیل نشده‌اند و به صورت پراکنده و جزئی عمل می‌کنند، لذا ضروری است که همه این سامانه‌های هوشمند، مستقر شده و بهم متصل شوند.

وی افزود: بطور مشخص، سامانه‌های مستقر در وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی و گمرک باید هماهنگ و متصل باشند تا مشکل کنترل بازار حل شود.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر تیم اقتصادی دولت با فرایند ذکرشده کارها را پیش ببرد، نقش واسطه‌ها و دلال‌ها نیز به سرعت کمرنگ می‌شود.

حاجی دلیگانی گفت: در زمان رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی نیز این مباحث با وزرای مربوطه مطرح شد و آنها نیز برنامه‌های زمان‌بندی شده خود را ارائه دادند که امیدواریم هرچه سریع‌تر شاهد مستقر شدن این سامانه‌ها بر اساس برنامه‌های اعلامی وزرا باشیم.

وی تأکید کرد: البته یک نفر به عنوان هماهنگ‌کننده تیم اقتصادی دولت نیز باید روند استقرار این سامانه‌ها و هدایت و پیشبرد کار را هدایت کند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها