تمجید مدعیان اصلاحات از شفافیت دولت رئیسی

کد خبر: 1098374

چندی پیش احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی از آغاز انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی زیرمجموعه این وزارتخانه برای شفافیت بیش‌تر و نظارت عمومی بر عملکرد آنها خبر داد.

تمجید مدعیان اصلاحات از شفافیت دولت رئیسی

روزنامه ابتکار در گزارشی با عنوان «نشانه‌های مثبت شفافیت» نوشت: «بنابراین اولین گام‌های تیم اقتصادی دولت سیزدهم در این راستا با واکنش‌های مثبتی روبه‌رو شد و بسیاری از کاربران در فضای مجازی ابراز امیدواری کردند که این اقدام کاهش فساد را به دنبال داشته باشد و مانع از اتلاف منابع شود.»

ابتکار به نقل از یک کارشناس نوشت: «انتشار عمومی صورت‌های مالی شرکت‌ها و بانک‌ها یعنی خود شفافیت، به‌عبارتی‌دیگر یکی از راه‌های شفاف‌‌سازی عملکرد اقتصادی انتشار صورت‌های مالی بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ است. عموم مردم باید بدانند که در بخش‌های مهم اقتصاد چه خبر است. بنابراین این اقدام خود شفافیت است»

در ادامه این مطلب آمده است: «در بسیاری از کشورها تمام حقوق مدیران ارشد دولتی و حتی اساتید دانشگاه به‌صورت عمومی اعلام می‌شود. بنابراین یکی از راه‌های شفافیت این است که مردم بدانند مدیران دولتی در چه وضعیتی قرار دارند و حقوق و دارایی‌شان چقدر است.»

اصلاح‌طلبان گرچه مصوبه وزارت اقتصاد برای «انتشار صورت‌های مالی شرکت‌ها» را خود شفافیت می‌دانند اما باید به این سؤال هم پاسخ دهند که چرا در دولت مورد حمایتشان، شفافیت به شعار و شوی تبلیغاتی تبدیل شد و ما شاهد مسائل و موضوعات جنجال‌برانگیزی مانند ماجرای فیش‌های حقوقی، عملیاتی نکردن سامانه حقوق و مزایا، محرمانگی قراردادهای هواپیمایی و نفتی و... بودیم! شفافیت در دولت قبل به حدی به موضوعی دم‌دستی و پیش‌پاافتاده بدل شده بود که روحانی قانون مجلس شورای اسلامی مبنی بر گزارش‌دهی دولت به پارلمان را هم دور زد! و در مخالفت با آن نامه‌نگاری کرد!/ خراسان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها