زلفی‌گل: اصلاحات کنکور باید اجرا شود

کد خبر: 1098465

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به کنکور و لزوم اعمال اصلاحات بر آن گفت: هر گونه اصلاحات در کنکور با توجه به مصوبات مجلس انجام می‌شود.

 زلفی‌گل: اصلاحات کنکور باید اجرا شود

 محمدعلی زلفی‌گل وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها بیان کرد: در تلاشیم که بسترهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شایسته استادان و دانشجویان را فراهم کنیم که آنها هرچه بیشتر بتوانند در عرصه علم و فناوری بدرخشند.

زلفی‌گل با بیان اینکه نادیده گرفتن توفیقات عرصه علم و فناوری (بعضا از سوی سیاستمداران) ظلم است، افزود: در هرکجای شهرها رونق و آبادانی که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی رقم زدند، خودنمایی می‌کند. بهترین سرمایه‌گذاری برای کشور سرمایه‌گذاری برای علم‌، آموزش، پژوهش و فناوری است و به ازای هر ریالی که برای این حوزه سرمایه‌گذاری شود چندین برابر برمی‌گردد.

وزیرعلوم تنها اختلاف ما با دنیای پیشرفته را علم و دانش دانست و اظهار داشت: اگر برای علم و دانش ارزش قائل باشیم پیشرفت می‌کنیم بنابراین باید نوع نگاهمان را نسبت به دانشگاه‌ها تغییر دهیم البته در این مسیر دانشگاه‌ها هم باید نقش جدی‌تری داشته باشند.

به گفته وی در مدیریت دولت جدید وظیفه داریم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که ضمن صیانت از توفیقات گذشته آنها را گسترش دهیم و سیستمی ایجاد کنیم که پتانسیل‌های پژوهشی در راستای کاربردی شدن و حتی تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان هدایت شود.

زلفی‌گل با بیان اینکه دانشگاه‌ها و دانشگاهیان بهترین پشتوانه‌های مدیریت یک جامعه هستند، گفت: باید برای پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری شود؛ هرزمان این کار انجام شود به تبع نوع نگاه شهروندان به حاکمیت تغییر می‌کند، فرهنگ اصلاح می‌شود و جامعه به سمت پیشرفت می‌رود. اساتید، دانشمندان و اندیشمندان باید کاری کنند که سیاستمداران مجری افکار آنها باشند.

وی ادامه داد: به زودی نوشتن برنامه هفتم توسعه آغاز می‌شود؛ لذا اندیشمندان و دانشگاهیان باید هرکدام به نوبه خود برای این موضوع طرح و برنامه ریزی کنند تا اثرگذار باشند.بعنوان مثال مهمترین مشکل ما در وضعیت فعلی بیکاری است و تولید و کارآفرینی در این زمینه یاریگر است لذا دانشگاهیان می‌توانند برای رفع این مشکل روی سیاست‌های رفع این مشکل فکر و پیشنهادات خود را مطرح کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها