علم‌الهدی: فعالیت طلبگی باید به نیاز امروز اسلام پاسخ دهد

کد خبر: 1099226

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: روحانیون و طلبه ها باید به نیازهای امروز اسلام پاسخ دهند.

علم‌الهدی: فعالیت طلبگی باید به نیاز امروز اسلام پاسخ دهد

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر سه‌شنبه در مراسم «یادواره شهدای روحانی» که در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد برگزار شد، با بیان این‌که «شهادت»، مقامی است که مجاهدان کربلا به آن نقطه عظیم دست پیدا کردند، اظهار کرد: قیام کربلا، یک جاده راهبردی برای حرکت ما در عرصه‌های زندگی و انجام وظایف‌مان نسبت به حضرت بقیه‌الله تنظیم و تثبیت کرد.

وی با بیان این‌که انسان برای رسیدن به کمال و موجود عالی شدن، باید فدا شود، ادامه داد: بر اساس اندیشه اومانسیم، جریان پویایی و حرکت به سوی کمال در مورد انسان جاری نیست و انسان در نهایت موجودی راکد می‌شود و از تکامل و پویایی محروم است در حالی که بر اساس انسان‌شانسی اسلامی، انسان یک موجود «پویا و متحرک» است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، نقطه هدفی کمال انسان را رسیدن به نقطه خداگونگی دانست و خاطرنشان کرد: انسان به سوی تکامل حرکت می‌کند تا به جایی که در این مسیر، تمام سرمایه‌های وجودی خودش را نثار کند و به موجود برتر از انسان یعنی «خداگونه» مبدل شود

وی با بیان این‌که انسان برای رسیدن به این نقطه برتر از انسانیت زندگی می‌کند، گفت: شهدا توانستند این جاده پر خطر و مسیر حرکتی که احتمال سقوط و انحراف در آن بود را با یک جهش تا نقطه خداگونگی طی کنند و آن میان‌بر، «شهادت» است.

آیت‌الله علم‌الهدی متذکر شد: این فداکاری و جهاد که به شهادت مبدل شد، در حقیقت یک مسیر راهبردی است که در موقعیت مقدس دربانی وجود مقدس بقیه‌الله برای ما مشخص شده است؛ امام زمان (ع) نوکری می‌خواهند که به درد این زمان بخورد همانطور که در پهنه هزار و چند ساله در پس پرده غیبت، مدیریت جهانی را تابع شرایط و ظرفیت‌های روز جامعه بشری انجام می‌دهند.

وی خطاب به طلاب و روحانیان حاضر، یادآور شد: این نوکر از نظر فلسفه، فقه، معلومات و توان بالای علمی و منطقی در هر شرایطی باشد، اگر به درد نوکری حضرت در این زمان نخورد، مورد قبول قرار نمی‌گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که باید با هر وسیله‌ای به امام زمان (ع) خدمت کنیم، گفت: امروز در شرایط خاص جهانی و وضعیتی به سرمی‌بریم که انقلاب ما برای سرنوشت اسلام در دنیا ایجاد کرده است، تمام تلاش ما باید این باشد که چگونه در این مسیر خدمت کنیم./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها