بازدید رئیس سازمان انرژی اتمی از نمایشگاه سپاه

کد خبر: 1100153

محمد اسلامی امروز از نمایشگاه راهبردی خودکفایی و الحاق تجهیزات چک و خنثی‌سازی سپاه بازدید کرد.

بازدید رئیس سازمان انرژی اتمی از نمایشگاه سپاه

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشور ظهر امروز (شنبه) از نمایشگاه راهبردی خودکفایی و الحاق تجهیزات چک و خنثی‌سازی سپاه بازدید کرد.

در حاشیه این بازدید، یکی از مسئولان نمایشگاه در توضیحاتی اظهار داشت: سال ۱۳۹۵ که اولین نمایشگاه دستاوردهای چک و خنثی‌سازی سپاه برگزار شد، در آن‌ نمایشگاه تمام تجهیزاتی که به نمایش درآمده بود، وارداتی بودند؛ اما امسال ۸۰ درصد تجهیزات این‌ نمایشگاه بومی‌سازی شدند و این در حالی بود که وسایل و ابزار لازم برای چک و خنثی‌سازی تنها دو یگان سپاه داشتند.

وی با بیان اینکه اکنون تمام سپاه‌های استانی به تجهیزات چک و خنثی‌سازی مجهز شدند، افزود: قیمت تجهیزات مورد نیاز برای واحدهای چک و خنثی بسیار زیاد است؛ به عنوان مثال با پول یک دست لباس ۳۵ کیلویی مخصوص چک و خنثی‌سازی، سه خودروی مخصوص این‌ عملیات‌ها خریداری و تجهیز کردیم و بدین شکل کل عملیات چک و خنثی‌سازی از داخل خودرو و با استفاده از ربات صورت می‌گیرد.

این‌مقام مسئول با اشاره به اینکه این ربات‌ها به گونه ای طراحی و ساخته شدند که‌ می توانند از پله ها هم‌ بالا بروند، ادامه داد: برای این‌‌گونه عملیات ها از ربات هایی مانند ربات ‌نافذ استفاده می کنیم که مشابه خارجی آن ۱۲۷ هزار دلار قیمت دارد، ولی ما این ربات را با ۱۷ هزار دلار ساختیم که مداومت عملیاتی آن هم تا چهار ساعت است ولی چنانچه از باطری یدک استفاده کنیم مداومت عملیاتی آن افزایش می‌یابد.

وی‌ تصریح کرد: در این نمایشگاه انواع ربات ها به نمایش درآمده که از جمله این ربات ها می توان به ربات با افزونه شیشه‌شکن جهت دسترسی به داخل خوردو، مکش سطح صاف مانند درب های اماکن، حمل و برداشت گلوله و مهمات، سنگ فرز، اره، بلند کردن بسته با سایز متوسط، دریل برای سوراخ کاری، لیزر برای برش دادن بسته، سیم چین و هویه اتمی اشاره کرد.

این مقام‌ مسئول اضافه کرد: ربات برد بلند قاسم، چک و بازرسی نافذ یک، فجر، غواص یونس که تا عمق ۱۵۰ متر زیر آب می رود، دستگاه ایکس‌ری پرتابل، ایکس ریل خودرویی، آشکار ساز مواد منفجره نسل یک و دو که مواد مخدر هم‌کشف می‌کند، گیت فلزیاب و دستگاه متلاشی کننده مواد منفجره رعد، از دیگر تجهیزات به نمایش درآمده در این نمایشگاه است./ باشگاه خبرنگاران جوان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها