پیشنهاد به کره جنوبی برای پرداخت پول بلوکه ایران

کد خبر: 1100448

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:‌ اگر کره جنوبی به خاطر تحریم بانکی نمی‌تواند دلارهای نفتی ما را به ما بدهدبه ما تکنولوژی و ماشین‌آلات و مواد اولیه بدهد نه اینکه با فروش کالا ، بازار را از تولیدکنندگان‌مان بگیرد.

پیشنهاد به کره جنوبی برای پرداخت پول بلوکه ایران

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توقف واردات لوازم خانگی از کره جنوبی گفت: ما امروز در حوزه تولید لوازم خانگی هم به لحاظ کمیت و هم به لحاظ کیفیت قادر به نیاز کشورمان هستیم و شرکت‌های ما به خوبی در این عرصه خود را نشان داده‌اند.

وی افزود: علاوه بر این ممنوعیت واردات لوازم خانگی از کره زمینه را برای رونق تولید این کالاها در داخل فراهم می‌کند و جلوی بیکاری کارگران‌مان را خواهد گرفت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت:‌ متأسفانه کشور کره جنوبی طی سال‌های گذشته نشان داده تابع محض سیاست‌های آمریکا است و کشور قابل اعتمادی نیست. 

کوچکی‌نژاد خاطرنشان کرد: در حالیکه بازار کشور ما در اختیار شرکت‌های کره‌ای بود آنها به یکباره با یک اشاره آمریکا کشور ما را ترک و بازار ما را خالی کردند و با این کارشان نشان دادند که به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.

وی افزود: اگر کره‌ایی‌ها بهانه‌شان این است که به خاطر تحریم‌های بانکی آمریکا نمی‌توانند دلارهای نفتی ما را به ما پرداخت کنند به جای آن می‌توانند ماشین‌آلات، تکنولوژی و مواد اولیه کارخانجات ما را در اختیارمان قرار دهند نه کالاهایی که خودمان قادر به تولید آن هستیم و واردات موجب تعطیلی کارخانجات و بیکاری کارگران‌مان می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پایان گفت: ممنوعیت واردات لوازم خانگی از کره جنوبی باعث رونق هرچه بیشتر تولید این محصولات در داخل کشور می‌شود و ما حتی می‌توانیم با بازاریابی در کشورهای همسایه زمینه را برای صادرات لوازم خانگی تولید داخل فراهم کنیم./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها