نگاه تحلیلگر/گفتگوی فردا با جبار کوچکی‌نژاد

مجلس حواسش به عملکرد دولت است/ بُعد نظارتی مجلس تعطیل نمی‌شود

کد خبر: 1102125

عضو فراکسیون اکثریت مجلس یازدهم گفت: قطعا سکوت مجلس در قبال دولت به عملکرد خودش آسیب خواهد زد بنابراین باید حتما به وظیفه نظارتی خودش عمل کند.

مجلس حواسش به عملکرد دولت است/ بُعد نظارتی مجلس تعطیل نمی‌شود

گروه سیاسی فردا: مجلس یازدهم با شعارهای انقلابی سرکار آمد و اکنون در نیمه راه قرار دارد. برخی به این مجلس نمره قبولی می دهند چراکه با پیگیری های مستمر مانع بی تحرکی دولت روحانی شد اما در مقابل کسانی هستند که معتقدند فعالیت های مجلس بعد از تشکیل دولت جدید افت کرد.

جبار کوچکی نژاد در گفتگو با خبرنگار «فردا» درباره عملکرد مجلس یازدهم گفت: مجلس همواره در قبال قوه قضائیه رویکرد کمک و تعامل داشته است تا قبل از آمدن آقای رئیسی به قوه مجریه، او در قوه قضائیه خوب کار می کرد و هم اکنون نیز آقای اژه ای همان مسیر را ادامه می دهد.

وی افزود: درباره نگاه مجلس به دولت، نیز این تحلیل مطرح می شود که مجلس با روی کار آمدن دولت آقای رئیسی سکوت کرده است که شاید در ظاهر بتوان این نقد تحلیلگران را پذیرفت اما باید به این نکته توجه داشت که اصولا وقتی دولت جدید روی کار می آید، نمی توان درباره عملکرد آن قضاوت آنی کرد.

این نماینده مجلس یادآور شد: قطعا مجلس حواسش به عملکرد دولت است. علاوه بر قانونگذاری، مجلس وظیفه نظارتی بر دولت دارد بنابراین باید به این وظیفه خود عمل کند وگرنه تجربه 42 سال اخیر نشان می دهد هر زمان مجلس درباره کارهای دولت سکوت کرد و از پیگیری منافع مردم چشم پوشید، دچار مشکل شد.

وی ادامه داد: مجلس باید یک فرصت چندماهه ای را به دولت بدهد، اگر دولت نتواند به برنامه های اعلام خود جامه عمل بپوشاند یا از آنها یا قانون برنامه فاصله بگیرد، قطعا مجلس باید ورود کند و انتقاد خود را نسبت به دولت نشان دهد. مجلس در عین حال که باید به دولت کمک کند و تقویت کننده امور اجرایی باشد، نباید از بُعد نظارتی خود فاصله بگیرد. قطعا سکوت مجلس در قبال دولت به عملکرد خودش آسیب خواهد زد بنابراین باید حتما به وظیفه نظارتی خودش عمل کند.

عضو فراکسیون اکثریت مجلس درباره موفقیت مجلس در عمل به وعده هایش تأکید کرد: نمایندگان زمان انتخابات یکسری شعارها و وعده هایی را براساس دیدگاه های فردی در حوزه های انتخابیه مطرح کردند اما وقتی در قالب یک جمع 290 نفری قرار می گیرند، مشخص می شود برخی از آن برنامه ها و وعده ها قابل تحقق نیست.

وی فزود: البته اگر مجموعه مجلس شعار یا وعده ای داد اما عمل نکرد، طبعا امروز باید پاسخگو باشد. معتقدم مجلس در طول 17 ماه گذشته کارهای خوبی انقلابی در حوزه تصویب قانون رفع موانع کسب و کار و برجام انجام داد اما با این وجود نمی توان گفت که به همه وعده هایش جامه عمل پوشانده است.

جبار کوچکی نژاد گفت: یکی از موضوعاتی که هنوز مجلس نتوانسته اقدام مورد انتظار را درباره آن انجام دهد رسیدگی به موضوع برقراری عدالت در پرداخت حقوق و مبارزه با حقوق های نجومی است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها