برنامه هفته آینده کمیسیون انرژی

کد خبر: 1102449

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به تقاضای اعمال ماده 234 درباره سوءمدیریت‌ها در پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: ظرف مدت یک هفته آینده این موضوع تصمیم‌گیری شده و در نهایت گزارش نهایی تهیه و به صحن ارسال خواهد شد.

برنامه هفته آینده کمیسیون انرژی

فریدون حسنوند سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (سه‌شنبه 20 مهر) این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه محسن خجسته‌مهر مدیرعامل جدید شرکت ملی نفت ایران حضور یافت و برنامه‌های خود را تشریح کرد. 

وی افزود: موضوعاتی مانند افزایش تولید نفت، وضعیت شرکت‌های عملیاتی، فروش نفت، نحوه سرمایه‌گذاری، دیپلماسی انرژی، ساماندهی منابع انسانی در شرکت نفت، دعوت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در حوزه نفت، شرکت‌های عملیاتی و... مورد بحث و بررسی قرار گرفتند. 

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: علاوه‌ بر بحث درباره اینکه نیاز به تولید نفت چقدر است؟ بحث‌هایی هم درباره میزان نیاز صنایع، نیروگاه‌ها و مصارف خانگی به گاز صورت گرفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت در حوزه‌های مربوط به خود توضیحاتی ارائه کردند.  

حسنوند اظهار کرد: همچنین تاکید بر این شد که با روش‌های تشویقی و حمایتی، انگیزه را در نیروهای صنعت نفت بالا ببریم و کمیته‌ای شکل گرفته در معاونت امور انسانی وزارت نفت در این رابطه، مشکلات مرتبط با کارکنان را حل و ساماندهی کنند این در حالی است که کارکنان وزارت نفت به طرق مختلف با کمیسیون انرژی در تماس هستند.  

وی خاطرنشان کرد: مسئولیت‌های اجتماعی شرکت ملی نفت هم در این جلسه مطرح کرد لذا این شرکت باید مسئولیت‌های خود را در مناطق نفت‌خیز و گازخیز به طور کامل انجام دهد.

حسنوند افزود: مقرر شد دیدگاه‌های خود را در راستای تدوین قانون بودجه سال 1401 و برنامه توسعه با یکدیگر تطبیق داده تا بتوانیم یک قانون جامع و کاملی در حوزه نفت و گاز با همکاری مشترک ارائه دهیم.   

وی گفت: درخواست آقای احمد مرادی نماینده بندرعباس و تعدادی از نمایندگان جهت اعمال ماده ۲۳۴ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی دیگر دستور کار کمیسیون انرژی مجلس بود که متقاضیان معتقد بودند برخی سوءمدیریت‌ها در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس صورت گرفته است. 

رئیس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: همچنین گزارش نماینده درخواست‌کنندگان اعمال 234 قرائت شد و نمایندگان دستگاه‌های حاضر نیز توضیحاتی مطرح کردند و در نهایت مقرر شد؛ ظرف مدت یک هفته، جلسه دیگری برگزار شود و نقطه نظرات نماینده درخواست‌کنندگان اعمال ماده ۲۳۴ و دستگاه‌ها شنیده و پس از آن گزارش نهایی تهیه و به صحن ارسال شود./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها