نگاه تحلیلگر/ گفتگوی فردا با بیژن مقدم

مصوبه شفافیت اموال مسئولان ربطی به مجلس یازدهم ندارد/ اصلاح‌طلبان در موضوع شفافیت اموال بازنده بودند

کد خبر: 1103263

فعال مطبوعاتی گفت: جریان اصلاحات در موضوع شفافیت اموال مسئولان بازنده بود چون آن لایحه در زمان مجلس دهم آمد ولی مسکوت ماند.

مصوبه شفافیت اموال مسئولان ربطی به مجلس یازدهم ندارد/ اصلاح‌طلبان در موضوع شفافیت اموال بازنده بودند

گروه سیاسی فردا: یکی از اقدامات هماهنگ اصلاح طلبان به میان کشیدن بحث انتشار اموال مسئولان است که آن را جزو مصوبات مجلس به جامعه القا کرده تا باعث تشویش اذهان عمومی شوند، در حالیکه این موضوع ربطی به مجلس یازدهم ندارد.

بیژن مقدم در گفتگو با خبرنگار «فردا» درباره حمله اصلاح طلبان به مجلس با دستاویز قراردادن مصوبه محرمانه بودن اموال مسئولان گفت: این مصوبه اصلا ربطی به مجلس کنونی ندارد بلکه به تصمیم مجمع تشخص مصلحت نظام آن هم به چند سال پیش برمی گردد. در واقع این موضوع بین مجلس دهم و شورای نگهبان چند بار رفت و برگشت و در نهایت مجمع تشخیص یک عناوینی را مطرح کرد که آنها باید لیست اموال خود را اعلام کنند اما فرایندی را گذاشت که عملا علنی سازی اموال مسئولان در آن نبود بلکه آنجا ثبت و ضبط و نگهداری مدنظر قرار گرفت.

وی مطالبه انتشار اموال مسئولان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: البته کسانی که در پیگیری این موضوع سابقه خوبی دارند قطعا در جریان اصلاحات نیستند بنابراین اصلاح طلبان امروز نمی تواند خود را پرچمدار در این حوزه نشان دهند بلکه باید سکوت اختیار کنند تا ببینند سرانجام بحث و تصمیم گیری ها درباره این موضوع به کجا می رسد.

این فعال مطبوعاتی یادآور شد: لایحه شفافیت در مجلس قبلی که اکثریت قریب به اتفاق نمایندگانش اصلاح طلب بودند مطرح شد اما آقایان گفتند «چرا باید شفافیت از ما شروع شود بلکه این کار از سایر ارکان ها و قوا آغاز شود و مجلس در آخر صف باشد؟»، حال آنکه این حرف اصلا معنی نداشت چون مطالبه مردم بود پس انتظار می رفت خود نمایندگان مردم برای اجرای این موضوع پیشگام می شدند تا بقیه دستگاه ها ناگزیر باشند در این مسیر گام بردارند.

وی ادامه داد: جریان اصلاحات در موضوع شفافیت اموال مسئولان بازنده بود چون آن لایحه در زمان مجلس دهم آمد ولی مسکوت ماند. حالا مجلس یازدهم لایحه را از مسکوت ماندن خارج کرده است پس تا زمانی که این لایحه به تصویب نرسد باید صبر کرد و نتیجه را دید. البته انتظار از مجلس کنونی خیلی بیشتر است که به سرانجام برسد.

مقدم با اشاره به هدف اصلاح طلبان برای حمله به مجلس و دولت گفت: آنها می خواهند این ذهنیت را در جامعه ایجاد کنند که مجلس و دولت باید ظرف مدت چند ماه کل مشکلات کشور را حل کنند. در واقع می خواهند به مطالبات مردم دامن بزنند و این طور نشان دهند که مجلس و دولت نمی توانند به مطالبات جامعه پاسخ دهند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها