در گفتگو فردا مطرح شد؛

حسین سبحانی‌نیا: اصلاح‌طلبان ظریف و حسن خمینی را به جهانگیری ترجیح می‌دهند

کد خبر: 1056280

کارنامه دولت روحانی با جهانگیری خواهد ماند/ جهانگیری نیاید، دوره‌اش به پایان می‌رسد

حسین سبحانی‌نیا: اصلاح‌طلبان ظریف و حسن خمینی را به جهانگیری ترجیح می‌دهند

گروه سیاسی فردا: انتخابات ریاست جمهوری هر روز ابعاد جدیدی پیدا می کند. این روزها نام ظریف و سید حسن خمینی در رسانه های اصلاح طلب بیشتر از سایر گزینه های مطرح در این جریان مطرح می شود. این مسئله به تعبیر بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران سیاسی اتفاق مطلوبی برای اسحاق جهانگیری ارزیابی نمی شود. اسحاق جهانگیری برای اعلام کاندیداتوری سال 92 به ستاد انتخابات کشور رفت اما چون در همان لحظه هاشمی رفسنجانی وارد وزارت کشور شد او از تصمیم خود منصرف شد. سال 96 نیز تحت عنوان کاندیدای پوششی آمد و نهایتا به نفع حسن روحانی کنار رفت. حالا در 1400 شواهد و قرائن حکایت از آن می کند که جهانگیری راه سختی را در پیش رو دارد.

حسین سبحانی نیا در گفتگو با خبرنگار فردا درباره نگرانی اسحاق جهانگیری از تقویت احتمال کاندیداتوری محمدجواد ظریف و سیدحسن خمینی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: اصلاح طلبان دنبال گزینه ای هستند که ضمن بالا بودن شانس او برای تأییدصلاحیت، طرح نامش هزینه کمتری برای آنها داشته باشد چون در این حالت زحمت جمع آوری نیز آرا برای چنین نامزدی راحت تر خواهد بود.

وی افزود: آقای جهانگیری با توجه به همراهی که با دولت در این 8 سال، طبعا مشکلاتی که به واسطه نوع مدیریت دولت برای کشور به وجود آمد، به حساب آقای جهانگیری هم نوشته شده است، لذا او نمی تواند از زیر بار مسئولیت پاسخگویی شانه خالی کند و انتظارش این باشد راحت در انتخابات ریاست جمهوری رأی بیاورد.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به تمایل بیشتر اصلاح طلبان به ظریف و سیدحسن خمینی نسبت به اسحاق جهانگیری اظهار کرد: اگر در جریان اصلاحات کسی بیاید که مشکلات و چالش های انتخاباتی جهانگیری را نداشته باشد، قطعا اصلاح طلبان از او به عنوان نامزد جریانی حمایت می کنند نه جهانگیری. به عبارت دیگر طرح نام آقایان ظریف و سیدحسن خمینی در رسانه های اصلاح طلب را باید این قالب و چارچوب ارزیابی کرد.

وی درباره ناکامی سیاسی اسحاق جهانگیری توضیح داد: آقای جهانگیری سال 96 تصور می کرد سال 1400 شرایط خوبی برایش رقم خواهد خورد بنابراین فقط آمد که طرح نام کند و چهار سال بعد نفر اول دولت شود. حال آنکه شرایط برعکس پیش بینی های او رقم نخورد و امروز می بینیم موقعیت جهانگیری در سال 96 خیلی بهتر از وضعیت او در حال حاضر بود.

این نماینده ادوار مجلس تأکید کرد: اگر اسحاق جهانگیری در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری نتواند ورود کند و جایگاهی داشته باشد دیگر چنین فرصتی قطعا برای او در آینده نخواهد بود و این می تواند پایانی بر شرایط مناسب برای آقای جهانگیری تحلیل و توصیف شود.

وی با اشاره صحبت ها و استدلال های اسحاق جهانگیری در روزهای اخیر، اظهار کرد: دولت روحانی در اداره کشور طوری عمل کرد که حالا آقای جهانگیری با طرح توجیهاتی می خواهد بار خودش را سبک کند، مثلا اخیرا گفته «از دولت نرفتم چون این کار را اخلاقی نمی دانستم»، یا چند سال پیش هم مطرح کرد که «اختیاری در دولت نداشتم» یا «شرایط مناسبی برای من فراهم نبود».

سبحانی نیا درباره شانس اسحاق جهانگیری برای انتخاب شدن به عنوان نامزد اصلاح طلبان تأکید کرد: اگر ظریف، سیدحسن خمینی یا گزینه کم حاشیه تر دیگری به صحنه بیاید، قطعا جهانگیری این دوره شانس زیادی ندارد و اصلاح طلبان به سراغ حمایت از گزینه با شانس بیشتر می روند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها