قالیباف: مشکلات کشور از نبود امکانات نیست

کد خبر: 1104500

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش مجلس و دولت برای سامان بخشیدن به مسائل اقتصادی به خصوص عرصه هایی که به زندگی مردم بستگی دارد گفت: باید شرایطی را فراهم کنیم که سرمایه های غیرمولد در حوزه مسکن، مولد شود و به تولید مسکن بینجامد.

قالیباف: مشکلات کشور از نبود امکانات نیست

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که به منظور دیدار با آیات عظام، علما و مراجع تقلید به شهر کریمه اهل بیت(س)، قم سفر کرده است، عصر امروز با آیت الله جعفر سبحانی دیدار و گفت و گو کرد.

آیت‌الله سبحانی: منبرها زنده شوند/ اهمیت موضوع فرزندآوری

آیت الله جعفر سبحانی با تأکید بر اینکه امر فرزندآوری در مملکت خیلی مهم بوده و آمار آن بسیار پایین است، گفت: با این وضع ممکن است در 30 سال آینده میانگین جمعیت 75 ساله شود در حالی که مملکت باید جوان باشد تا در میدان کار و تولید حاضر شوند و این موضوع صرفا با قانون درست نمی شود.

این استاد حوزه های علمیه در ادامه با اشاره به برخی تنش ها در منطقه بر لزوم روابط مبتنی بر ملایمت و دوستی بین کشورها تاکید کرد. 

آیت الله سبحانی در پایان با انتقاد از تعطیلی منابر به دلیل شرایط خاص ناشی از شیوع کرونا خاطرنشان کرد: منبرها میان مردم تحول ایجاد می کرد و فرهنگ دینی ضعیف شده است که باید برای آن  تدبیر شود. 

قالیباف: مشکلات کشور از نبود امکانات نیست

قالیباف نیز در این دیدار با بیان اینکه در مجلس از اجماع خوبی برخوردار هستیم، گفت: البته این به این معنا نیست که همه یک جور فکر کرده و روش یکسان دارند بلکه به این معنا است که مجلس در موضوعات مهم، اساسی، امنیت ملی و حل مشکلات مردم یکپارچگی داشته و همه اتفاق نظر دارند که این موضوع اغراق آمیز نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: برای مثال وقتی ۲۴۵ نفر در یک جلسه حضور دارند و برای موضوع مهمی رأی گیری می کنیم، بالای ۲۰۰ رأی می آورد؛ البته ممکن است در روش ها و چگونگی انجام کار نظرات مختلف باشد اما همواره وحدت و انسجام در مجلس وجود دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه در مجلس موضوع اقتصاد و فرهنگ را اولویت اساسی خود قرار داده ایم، عنوان کرد: نظارت در مجلس فعلی نسبت به قانونگذاری اولویت دارد چرا که قوانین مستحکمی در مجلس به تصویب رسیده و ابلاغ شده و یک دهه از آن گذشته اما یا اجرا نشده و یا ناقص اجرا شده که با نظارت آن را پیگیری می کنیم.

وی همچنین با اشاره به طرح تولید مسکن که حدود یک سال روی آن کار شد، یادآوری کرد: با آغاز به کار دولت جدید، این قانون ابلاغ و ثبت نام ها از طریق سامانه از روز گذشته آغاز شده است؛ البته مسکن از جنس کار دولتی نیست و می خواهیم مردم خودشان وارد کار شده و دولت صرفا زمین را فراهم کرده و تسهیل گری کند. باید شرایطی را فراهم کنیم که سرمایه های غیرمولد در حوزه مسکن، مولد شود و به تولید مسکن بینجامد.

رئیس قوه مقننه در ادامه با اشاره به برخی مسائل فرهنگی، عنوان کرد: در این بخش ها کارهای خوبی  در مجلس انجام شد، همچنین معیشت مناطق محروم را اولویت بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفتیم./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها