پاسخ تهران به اتهامات تل آویو

کد خبر: 1104513

نماینده جمهوری اسلامی ایران در کمیته سیاسی و استعمار زدایی مجمع عمومی سازمان ملل در پاسخ به تهدیدات رژیم صهیونیستی اظهار داشت: جامعه جهانی و سازمان ملل رژیم صهیونیستی را پاسخگوی اقدامات غیر انسانی خود سازند.

پاسخ تهران به اتهامات تل آویو

نماینده جمهوری اسلامی ایران در کمیته سیاسی و استعمار زدایی مجمع عمومی سازمان ملل در پاسخ به تهدیدات رژیم صهیونیستی اظهار داشت: جامعه جهانی و سازمان ملل رژیم صهیونیستی را پاسخگوی اقدامات غیر انسانی خود سازند.

نماینده ایران افزود: این رژیم با نقض فاحش حقوق بین‌الملل از جمله همه قطعنامه‌های ذیربط سازمان ملل، به تجاوز به حقوق اساسی و شأن مردم فلسطین و سایر ساکنان عرب تحت اشغال خود ادامه می‌دهد.

دیپلمات ایران در سازمان ملل اظهار داشت: مردم فلسطین از سرزمین‌ها و اموال خود محروم شده، مجبور به ترک خانه‌های خود شده، با تجاوز، ترور و ارعاب مواجه شده‌ و در عین‌حال، از هرگونه حق تعیین سرنوشت خود تحت عنوان به اصطلاح «یک دولت یهودی» به کلی محروم شده اند.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در این نشست گفت: در شرایط چالش‌برانگیز مواجهه با کرونا و در حالی که جامعه جهانی بر روی تمرکز بر کاهش آثار و پیامدهای کووید ۱۹ متمرکز شده است، رژیم اسرائیل به سوءاستفاده از این مقطع برای تشدید فعالیت‌های شهرک‌نشینی غیرقانونی و طرح‌های ضمیمه‌سازی و اشغال نظامی خود ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به محاصره غیر انسانی غزه و تشدید بحران بشردوستانه، تداوم اشغال بلندی‌های جولان و مناطقی از سوریه و لبنان و دست‌اندازی این رژیم علیه کشورهای منطقه اظهار داشت که این قبیل اقدامات، صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را به خطر انداخته، لذا جامعه جهانی، سازمان ملل و شورای امنیت باید نسبت به تمامی سیاست‌های بی‌ثبات‌کننده و اقدامات غیر قانونی و غیر انسانی این رژیم در منطقه کاملاً آگاه بوده و آن را پاسخگو سازند.

لازم به ذکر است نماینده رژیم صهیونیستی در این نشست در قالب حق پاسخ به اظهارات نماینده لبنان در خصوص وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه، انهدام و توقیف ساختمان‌های متعلق به فلسطینی‌ها، خشونت گسترده و استفاده بیش از حد زور توسط قوای اسرائیلی و شهرک‌نشینان آن و همچنین درخواست از جامعه بین‌المللی برای تضمین عدم تداوم پاسخگویی به این تجاوزها، ضمن رد موارد مذکور ادعا کرد برخی کشورها به دنبال تداوم سیاسی کردن دستورکار فلسطین علیه اسرائیل بوده و این رژیم اثبات کرده که شریک بزرگی برای صلح بوده و از فلسطینی‌ها خواست تا فرهنگ فتنه‌انگیزی خود را تغییر دهند.

روز سه شنبه نیز دکتر مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در پاسخ به اتهامات رژیم صهیونیستی در نشست شورای امنیت در مورد بررسی وضعیت خاورمیانه اظهار داشت: ما اتهامات بی اساس نماینده رژیم اسرائیل در این نشست علیه کشورم را کاملاً رد و قویا محکوم می کنیم.

تخت روانچی تاکید کرد: این رژیم طبق عادت، ادعاهای بی اساس علیه ایران مطرح می کند. اکنون بار دیگر، نماینده رژیم اسرائیل تلاش کرده است تا نقش قربانی را ایفا کند و توجه جامعه بین المللی را از جنایات خود علیه مردم فلسطین در سرزمین های اشغالی منحرف نماید.

 وی تصریح کرد: اتهامات اسرائیل در مورد برنامه هسته ای صلح آمیز ایران، که ماهیت صلح آمیز آن به دفعات متعدد از طریق آژانس بین المللی انرژی اتمی راستی آزمایی و تأیید شده است، کاملاً پوچ ، بی ربط و بی اساس است.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل اظهار داشت:  بدیهی است هدف رژیم اسرائیل از این اتهامات بی اساس، پنهان کردن خطری است که تسلیحات هسته ای این رژیم برای منطقه و  جامعه جهانی ایجاد می کند. جامعه بین المللی باید برای از بین بردن این تهدید، رژیم اسرائیل را وادار  کند تا با کنار گذاشتن فعالیت های تهدید آمیز هسته ای اش، به معاهده منع اشاعه سلاح های هسته ای بپیوندد و تمامی فعالیت ها و تاسیسات هسته ای خود را تحت نظارت جامع آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دهد.

 به گزارش ایرنا، نماینده این رژیم تروریستی از تریبون شورا، که مسوول اولیه حفظ صلح و امنیت بین المللی است، سوء استفاده کرده و آشکارا یکی از کشورهای عضو سازمان ملل متحد را به استفاده  از زور تهدید کرده است.

این تهدید نقض فاحش حقوق بین الملل، منشور ملل متحد ، به ویژه ماده ۲ (۴) منشور است، بنابراین باید توسط شورای امنیت رد و محکوم شود.

جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق بین الملل، حق ذاتی خود را برای انجام تمامی اقدامات لازم برای حفاظت و دفاع از خود محفوظ می دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها