توصیه وزیر کشور به مسوولان کنونی افغانستان

کد خبر: 1104533

وزیر کشور گفت: مسوولان کنونی افغانستان باید به دنبال تامین امنیت مردم خود بوده و دغدغه های معیشتی آنان را رفع نمایند.

توصیه وزیر کشور به مسوولان کنونی افغانستان

وزیر کشور گفت: مسوولان کنونی افغانستان باید به دنبال تامین امنیت مردم خود بوده و دغدغه های معیشتی آنان را رفع نمایند.

احمد وحیدی پنجشنبه شب در حاشیه مراسم معرفی استاندار خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ما همواره از مردم افغانستان خواسته ایم که به سوی مرزهای ما نیایند و اگر نیازمندی هایی دارند آنها را به روش های دیگر در داخل افغانستان تامین می‌کنیم و امیدواریم حاکمان افغانستان به این موضوع توجه کنند.

وی ادامه داد: البته مهاجرانی که به مرزهای ما آمده اند هم دین ما و مورد تکریم ما می باشند، ما وظیفه دینی و اسلامی خودمان می‌دانیم که برای کمک به آنان تلاش کنیم اما لازم است این عزیزان قانع باشند و با توجه به محدودیتها کمتر به سوی مرزهای ما حرکت کنند.

وزیر کشور همچنین به خبرنگاران گفت: استان خراسان رضوی دارای ابعاد اختصاصی است و وجود مضجع شریف حضرت امام رضا (ع) یک ظرفیت بسیار بزرگ به این استان بخشیده است.

وی خراسان رضوی را محل علم و فرهنگ و تمدن دانست و افزود: از این نقطه باید طلوع دانش داشته باشیم و سراسر منطقه را از وجود ظرفیت‌های بزرگ علمی، فرهنگی و طبیعی استان مانند معدن، کشاورزی، مرز و تبادلات مرزی بهره‌مند کنیم.

وحیدی ادامه داد: این ظرفیت‌های فراوان با عنایت به ظرفیت بزرگ معنوی استان می تواند زمینه توسعه بیشتر و عدالت محور استان را فراهم کند.

وی گفت: نگاه دولت سیزدهم این است که با تمام توان در خدمت مردم باشد و کاستی ها را برطرف کرده و محرومیت ها را بزداید و زمینه های پیشرفت را هرچه بیشتر فراهم کند.

وزیر کشور: وفاق اجتماعی خوبی در کشور حاکم است

وزیر کشور گفت: در زیر سایه ارشادات رهبر معظم انقلاب در شرایط خوبی از انسجام ملی و وفاق اجتماعی قرار داریم.

احمد وحیدی پنجشنبه شب در مراسم معرفی استاندار جدید خراسان رضوی در مشهد افزود: در شرایطی هستیم که بیش از هر زمان دیگر به وحدت و انسجام نیاز داریم.

وی ادامه داد: با توجه به توصیه رهبر معظم انقلاب، کشور به مدیران تحولگرا نیاز دارد که به دنبال ساختن آینده باشند.  

وزیر کشور گفت: مکتب ما به دنبال تحول و ساختن مردم و جامعه است، دشمنان نیز از این رویکرد انقلاب می ترسند.

وی افزود: اکنون در چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی، این انقلاب شفاف تر از گذشته به پیش می رود.

وحیدی ادامه داد: امروز در مراسم تکریم یک سرباز انقلابی و معرفی سرباز دیگری برای انقلاب حضور داریم و به لطف حضرت بقیه الله الاعظم (عج) روزهای خوب پیش رو خواهیم داشت.

وی گفت: خراسان رضوی با این ظرفیتهای بزرگ باید دیگر مناطق را نیز بتواند اداره کند.

وزیر کشور افزود: البته باید دولت در این استان کار کند، اقداماتی نظیر قطار پرسرعت راه بیندازد و تسهیلات بدهد اما خراسان رضوی با نام درخشان و بلندش و با ظرفیتهایش برای اداره سایر نقاط کشور باید کمک کند.

وی با بیان اینکه در یک جامعه اسلامی جایی برای تبعیض، فقر، بی عدالتی و اصراف نیست ادامه داد: باید برای تحقق یک زندگی معنوی و مادی خوب و رفع کاستی ها عمل کرد تا با گذر از این مسایل، جامعه برای تعالی و رشد دوباره دچار تغییر کیفیت شود.

وحیدی گفت: جمهوری اسلامی برای تغییرات مهم و نجات بشریت آمده است و حق نداریم در مسایل کوچک بمانیم.

وی افزود: حق نداریم کشور را به سویی ببریم که ملت احساس نیاز به کفار کنند این از بزرگ ترین جفاهایی است که به ملت خواهد شد.

وزیر کشور ادامه داد: وای بر ما  اگر طوری عمل کنیم که مردم به کفار که ضد اسلام و پیامبر گرامی اسلام (ص) هستند احساس نیاز کنند.

وی گفت: برخی می گفتند واکسن وابسته به این است که فلان مشکل رفع شود، دیدید اینطوری نشد، اکنون بیش از ۷۰ درصد کشور یک دُز واکسن را دریافت کردند، چرا باید برخی اینگونه به مردم بگویند که باید به بیرون مرزها وابسته باشیم.

وحیدی افزود: در همین شرایط بحرانی میزبان ۳.۵ میلیون مهاجر افغانستانی هستیم، همان گونه که از ابتدا اعلام شد این مهاجران به ما پناه آورده اند و برادران ما هستند، البته ما به آنها می گوییم در افغانستان بمانند و آنجا را به عنوان یک سرزمین اسلامی آباد کنند.

وی ادامه داد: باید با حضرت امام رضا (ع) عهد ببندیم که همه مشکلات زائران را رفع کنیم و خراسان رضوی را استانی نمونه بسازیم و باید توازن در توسعه و توزیع امکانات در استان مورد توجه قرار گیرد.

در این مراسم از خدمات محمدصادق معتمدیان، استاندار پیشین خراسان رضوی قدردانی و یعقوبعلی نظری به عنوان استاندار جدید این استان معرفی شد.

نظری متولد ۱۳۴۰ در شهرستان فریمان و دارای مدرک کارشناسی ارشد امور دفاعی و کارشناسی جغرافیاست. وی پیش از این فرمانده سپاه امام رضا(ع)، معاون لشکر پنج نصر خراسان، معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا(ع) و عضو ستاد ویژه تدابیر اقتصادی خراسان رضوی بود وی همچنین مسوولیت فرماندهی سپاه انصارالرضا (ع) استان خراسان جنوبی را در کارنامه خود دارد.

محمدصادق معتمدیان، استاندار پیشین خراسان رضوی نیز به عنوان استاندار آذربایجان غربی از اعضای هیات دولت رای اعتماد گرفته است.

معتمدیان که یک سال قبل پس از علیرضا رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی شده بود قبل از آن استاندار خراسان جنوبی بود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها