عباس سلیمی‌نمین در یادداشت اختصاصی برای فردا؛

دولت به قضاوت‌های غیرمنصفانه توجه نکند

کد خبر: 1104676

عباس سلیمی نمین در یادداشتی شفاهی برخی نکات را درباره تلاش اصلاح طلبان برای به حاشیه کشاندن دولت سیدابراهیم رئیسی تشریح کرد.

دولت به قضاوت‌های غیرمنصفانه توجه نکند

به گزارش فردا: متن این یادداشت به شرح زیر است:

این روزها تلاش زیادی از جانب جناح مقابل دولت صورت می گیرد تا دولت را عامل وضع موجود نشان دهند. معتقدم دولت آقای رئیسی باید مراقب باشد در این دام نیفتد. اگر قرار باشد فکر و ذهن و تلاش دولت موجود به این مسئله معطوف شود که مرتب گزارش آنچه به میراث برده را بدهد عملا از تلاش و فعالیت باز می ماند و یک نوع لختی متوجه این دولت می شود.

اعضای دولت آقای رئیسی باید از لحظه به لحظه مسئولیتشان برای برطرف کردن غفلت ها، خطاها، بی توجهی ها و کم کاریهای گذشته استفاده کنند. برخی عامدانه می خواهند دولت سیزدهم را به این وادی سوق دهند که مرتب روی مسائل گذشته متمرکز شود. طبیعی است که این مطلب موجب خسارت خواهد شد.

امکان دارد، برخی اصلاح طلبان عامدانه فشار بیاورند که دولت در مسیری که آنها می خواهند قرار بگیرد؛ خوشبختانه آقای رئیسی تاکنون متوجه این مسئله بوده است و در این وادی قرار نگرفته است. ضمن آنکه کم کاریهای آقای روحانی به سهولت برطرف نمی شود. در این تردیدی نیست. همه تحلیلگران این را می دانند.

در دوسالی که کشور درگیر کرونا بود اما آقای روحانی وظایف خودش را به عنوان رئیس جمهور عامل نبود و این مصائب بسیار زیادی را رقم زد. با این وجود دولت سیزدهم نباید خودش را معطوف و درگیر این مسئله کنند. البته مطبوعات و رسانه های منصف می توانند گاهی اوقات اشاراتی داشته باشند و به این مسئله بپردازند اما این آفت است برای دولت که خود را درگیر پاسخگویی به شبهات کند. همین الان برای وزرا کار کردن در شرایط موجود کشور سخت است اگر در این وادی قرار بگیرند که مسائل گذشته را بشمارند، خودش یک زمینه فرار از مسئولیت و کم کاری برای آنها فراهم می کند.

دولت آقای رئیسی ظرف مدت کوتاهی مشکل کرونا را مهار کند در حالیکه به این موضوع طوری حاد شده بود که آمار تلفات بیماری به روزی 800 نفر رسیده بود و مردم از شدت اضطراب خواب نداشتند. درباره سایر موضوعات نیز دولت آقای رئیسی می تواند همین طور عمل کند. به شرطی که تمرکزش را به حل آن مسائل مصروف دارد، در این صورت می تواند منشأ تأثیر باشد.

اصلاح طلبان می خواهند عمدا آقای رئیسی را وارد دام کنند، یعنی به جای آنکه فکر و ذکرش مصروف معضلات جدی جامعه شود، تنها تلاش کند که برای پاسخگویی به حملات و حرف های غیرمنصفانه جوابیه تهیه کند. این وضعیت یک غفلتی از موضوعات اصلی برای دولت ایجاد می کنند و آنها نمی خواهند دولت آقای رئیسی موفق باشد.

اصلاح طلبان می بینند آقای رئیسی خودش را درگیر مسائل انحرافی نمی کند، نگران هستند این مسئله نتیجه ای به بار بیاورد که در تاریخ آنها را به شدت زیر سئوال ببرند. بنابراین دارند انحراف ایجاد می کنند. امیدوارم آقای رئیسی به این فشارهای غیرمنصفانه تبلیغاتی توجه نکند و این تبلیغات او را از مسیر خارج نکند و همه توجه اش به مسائل اساسی جامعه معطوف باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها