محسن کوهکن در گفت‌وگو با «فردا» مطرح کرد

دو انتظار مردم از دولت رئیسی

کد خبر: 1105357

محسن کوهکن گفت: یک‌سری کارهای دولت اثر مستقیم بر سفره مردم ندارد اما بر افزایش رضایتمندی عمومی تأثیرگذار بوده است.

دو انتظار مردم از دولت رئیسی

گروه سیاست سایت فردا: دولت سید ابراهیم با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است؛ از جمله حل مشکلات اقتصادی که دست‌وپای دولت را بسته است. حالا در این شرایط باید بررسی کرد که دولت تا اینجای کار چگونه عمل کرده است و چه چشم‌اندازی برای آینده پیش‌بینی می‌شود؟

محسن کوهکن، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «همیشه رؤسای جمهور پیشین به محض آنکه در دولت مستقر می‌شدند، مدام به نقد عملکرد دولت قبل از خود می‌پرداختند و بار یما آرزو بود که یک رئیس‌جمهور بیاید و بگوید دولت قبل این نقاط قوت و ضعف را داشت ما سعی می‌کنم خوبی‌های دولت قبل را بیشتر کنیم و ضعف را جبران. آقای رئیسی به این خواسته جامه عمل پوشانده است و به هیچ‌وجه امور را به عملکرد دولت قبل گره نمی‌زند و در مراسم تنفیذ هم گفت که ما می‌توانیم که امیدبخش بود و آیه یأس نخواند».

او ادامه داد: «نکته مهم دیگر در رویکرد آقای رئیسی که تا اینجای کار می‌شود به آن اشاره کرد، نگاه مثبت او به مقوله آمایش سرزمینی است؛ به این معنی کارهای استانی بر اساس منابع هر استان باشد. دولت قبل در این زمینه همکاری‌های لازم را انجام نمی‌داد اما دولت آقای رئیسی بنای آمایش سرزمینی را دارد و بهتر است رسانه‌ها هم به این موضوع بیشتر بپردازند».

این فعال سیاسی بیان کرد: «یک‌سری کارهای دولت اثر مستقیم بر سفره مردم ندارد اما بر افزایش رضایتمندی عمومی تأثیرگذار بوده است؛ اینکه مردم احساس کنند دولت ناکارآمد نیست و تونایی حل مشکلات را دارد. از سوی دیگر آقای رئیسی در سفرهای استانی خود مشکلات مردم می‌شنود و برای حل مشکلات هم طرح‌هایی داده می‌شود اما هنوز مشخص نیست اجرای آن طرح‌ها با چه منابعی است که باید در آینده نتایجش را مشاهده کرد».

او اظهار کرد: «مردم و کارشناسان دو انتظار از دولت در بحث‌های اقتصادی دارند؛ نخست آنکه اقدامات فوری برای مهار گرانی‌ها انجام دهند و دوم در نگاهی بلندمدت اقتصاد محور اصلی فعالیت‌های دولت باشد زیرا می‌بینیم که در سال‌های اخیر هم رهبر انقلاب شعار هر سال را با موضوع اقتصادی معرفی می‌کنند که همین موضوع پیامی روشن برای دولت‌ها دارد که نگاهشان باید اقتصادی باشد».

کوهکن در پایان گفت: «من به عنوان یک برادر آقای رئیسی و همه مسئولان توصیه می‌کنم که دولت یک بازنگری اساسی در مسائل اقتصادی داشته باشد و ارزیابی کند که چه اتفاقاتی رخ داده است که کار به اینجا رسیده است. منظورم این نیست که نظام اقتصادی مصرح در قانون اساسی را تغییر دهند، بلکه ببینند که چه برخوردی باید با اقتصاد داشته باشیم تا مشکلات کنونی حل شود و نظام اقتصادی هم اصلاح شود».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها