زمان اعمال رتبه‌بندی معلمان مشخص شد

کد خبر: 1106305

نماینده نجف آباد در مجلس با اشاره به نشست غیرعلنی صبح امروز خانه ملت گفت: برخلاف اظهارنظر برخی نمایندگان مجلس، در این نشست مصوبه‌ای مبنی بر اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان برای اجرایی کردن لایحه رتبه بندی نداشتیم.

زمان اعمال رتبه‌بندی معلمان مشخص شد

ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به نشست غیرعلنی صبح امروز ( یکشنبه 9 آبان) که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس سازمان امور اسخدامی برگزار شد، گفت: مباحث مطرح شده در نشست غیرعلنی صبح امروز بیش‌تر پیرامون طرح‌های افزایش حقوق، مالی و بودجه‌ای بود.

وی با بیان اینکه بحث‌های مطرح شده در این نشست در حد کلیات بود و وارد مصادیق نشدیم و صرفاً موضوع هماهنگی مجلس و دولت برای نهایی کردن بودجه 1401 مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 ابوترابی درباره لایحه رتبه‌بندی معلمان و میزان اعتبارات اختصاص یافته برای اجرایی کردن این لایحه گفت: بحث اعتبارات 25 هزار میلیاردی برای اجرای طرح که از سوی برخی نمایندگان مجلس مطرح شده صرفاً در حد پیشنهاد است و چنین چیزی در صحن مصوب نشد و در این رابطه مقرر شد با ارجاع لایحه رتبه بندی به کمیسیون آموزش و برگزاری جلسه مشترک این کمیسیون با رئیس سازمان برنامه و بودجه، براساس آیین نامه اقدام کنند.

اظهارات ابوترابی مبنی بر عدم وجود مصوبه برای اختصاص اعتبار 25 هزار میلیاردی برای اجرای لایحه رتبه بندی در شرایطی است که رئیس کمیسیون آموزش از موافقت ضمنی مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه با اجرای رتبه بندی تا سقف 25 هزار میلیارد تومان خبر داده است./تسنیم

 منادی: لایحه رتبه‌بندی معلمان ظرف ۴۵ روز آینده نهایی می‌شود

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از موافقت دولت با تخصیص ۲۵ هزار میلیارد تومان جهت رتبه‌بندی معلمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در حاشیه جلسه علنی امروز (یکشنبه 9 آبان) قوه مقننه و  در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز مجلس گفت: در این جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه از موافقت دولت با تخصیص 25 هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه‌بندی معلمان خبر داد و رئیس مجلس شورای اسلامی نیز این موضوع را به نمایندگان اعلام کرد. در ادامه در جلسه علنی مجلس ماده 4 این لایحه مورد بررسی قرار گرفت اما به دلیل ابهام موجود مجددا به کمیسیون آموزش و تحقیقات بازگشت.

وی ادامه داد: کمیسیون نیز در جلسه امروز و سه‌شنبه خود ابهامات موجود را مرتفع کرده و ان شاءالله از یکشنبه آتی مجددا در صحن مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار خواهد گرفت به احتمال قوی تا آخر هفته آتی این لایحه در مجلس نهایی می‌شود و سپس یک هفته در شورای نگهبان خواهد بود و پس از ابلاغ نیز مدتی تهیه آیین‌نامه آن از سوی دولت به طول خواهد انجامید. اما در ظرف 45 روز آینده نهایی خواهد شد./ تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها